استقبال وزارت ارتباطات از تولید گوشی ویژه مسوولان| استقبال از تلویزیون های خصوصی اینترنتی

استقبال وزارت ارتباطات از تولید گوشی ویژه مسوولان| استقبال از تلویزیون های خصوصی اینترنتی
بازدید 836 زمان 2016/10/19 کد خبر 1600

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمود واعظی درباره تولید گوشی تلفن همراه مخصوص مسئولان و اظهارات رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمود واعظی درباره تولید گوشی تلفن همراه مخصوص مسئولان و اظهارات رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این باره اظهار کرد: ما همواره گفتیم که مقامات دولتی نباید برای مطالب طبقه‌بندی شده و حساس از تلفن همراه عادی استفاده کنند و این همواره توصیه ما بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم گوشی‌هایی به وجود بیاوریم که مسئولان بتوانند راحت‌تر با هم صحبت کنند، قطعا وزارتخانه ما استقبال می‌کند و اگر بخشهای ذیربط که روی این گوشی‌ها کار می‌کنند، نیاز به حمایت بیشتر داشته باشند، ما آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.
مخابرات با مردم مدارا کند
واعظی با اشاره به قبضهای مخابرات و شنیده‌هایی مبنی بر دریافت هزینه‌های مربوط به دو سال گذشته بیان کرد: مخابرات اگر میخواست طلب خود را بگیرد باید از قبل اطلاع می‌داد، زیرا همه مردم از نظر مالی شبیه هم نیستند، به همین خاطر ما به آنها پیغام دادیم در رابطه با طلب‌های گذشته با مردم مدارا کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود هفت میلیون تلفن در سراسر کشور وجود دارد که از آن استفاده‌ای نمی‌شود، گفت: شرکت مخابرات بارها اعلام کرده که اگر افراد تلفن هایی را که از آنها استفاده نمی‌کنند بازگردانند، می‌توانند آنها را به افراد جدید بدهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه در گذشته خطهای تلفن هزینه ای نداشت، افزود: ما کمیته ای تشکیل داده و بررسی کردیم و متوجه شدیم هر خط تلفن چه از آن استفاده شود و چه استفاده نشود، برای شرکت مخابرات ایران رقم قابل توجهی هزینه نگهداری دارد.
مردم تلفنهایی که استفاده نمی‌کنند را پس بدهند
واعظی ادامه داد: ما هزینه نگهداری تلفنهایی که استفاده نمی‌شود را در شهرها که رقم بالاتری دارد و در روستاها که رقم پایین‌تری دارد حساب و اعلام کردیم هر خط تلفن در طول ماه باید حداقل حدود ۱۴۸۵ تومان در شهرها و حدود ۹۰۰ تومان در روستاها استفاده شود.
وی با تاکید بر عدم تصمیم برای گرفتن پول مازاد بر هزینه مکالمات اظهار کرد: ما اعلام کردیم که افراد باید حدود ۳۳۰ دقیقه در شهر و حدود ۲۰۰ دقیقه در روستا به صورت رایگان، بدین معنا که تنها هزینه مکالمه را بپردازند، استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین خواهش من این است اگر مردم بیش از یک تلفن دارند که از آن استفاده نمیکنند، آنها را پس دهند تا دیگران استفاده کنند و در غیر این صورت باید ۱۴۸۵ تومانی را که حداقل هزینه نگهداری است، بپردازند.
صداو سیما سعه صدر داشته باشد
او با اشاره به تلویزیون اینترنتی و شرایط آن بیان کرد: در دنیای امروز این اتفاقات با سرعت پیش می‌رود. OTTها و سیاست استفاده از چندرسانه‌ای هم در ایران و هم سایر کشورهای دنیا به سرعت در حال گسترش است. بنابراین سیاستهایی که در گذشته بوده و اینکه بخواهیم مانع شویم، صحیح نیست، بلکه باید فضا را باز کنیم که تولید محتوای سالم انجام شود.
وی با اشاره به نقش سازمان صدا و سیما در راهبرد تلویزیون اینترنتی اظهار کرد: وقتی افراد از صدا و سیما برای IPTV استفاده می‌کنند، خاطرمان جمع است محتوای سالم دارد، البته باید سازوکاری باشد که این کار با حمایت صدا و سیما بین ارائه دهنده و این سازمان صورت گیرد و از این محتوا که متعلق به صدا و سیماست، استفاده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این موضوع در حال رواج یافتن است و هرچه تاخیر در آن باشد، در نتیجه مردم محروم می‌شوند، گفت: لذا ما توصیه می‌کنیم اولا هرچه سریعتر مرکز ملی فضای مجازی سیاست تولید محتوا را به شورای عالی فضای مجازی ببرند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود و دوم اینکه صدا و سیما نیز سعه صدر بیشتری در برخورد با شرکت های تولیدکننده محتوا داشته باشد که امروز پیام را به جای متن و عکس، با ویدیو برای مردم ارسال می‌کنند.
واعظی همچنین با اشاره به سیاست‌های تولید محتوا اظهار کرد: تولید محتوا در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی است و جلسات متعددی در این زمینه برگزار می‌شود. انشاالله این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و هر سیاستی که شورا تصمیم بگیرد، برای همه لازم‌الاجراست.
در حال حل مشکلات رجیستری هستیم
واعظی که در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد کشور لوکزامبورگ سخن میگفت، همچنین با اشاره به طرح رجیستری بیان کرد: وزارت صنعت معدن تجارت این طرح را به ما داد و ما آن را با چارچوبی که در کمیته‌ای با حضور گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صنعت است، نهایی کردیم و برای سه اپراتور فرستادیم که آنها طرح را به صورت پایلوت اجرا می‌کنند و به محض برطرف شدن مشکلات آن را اجرا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه هدف ما این است که طرح را زمانی اجرا کنیم که مردم با مشکل مواجه نشوند، افزود: حدود ۸۰ میلیون گوشی دست مردم هست و ما نمیخواهیم اقدامی کنیم که مردم با مشکل روبه‌رو شوند، لذا اول باید یک فکر اساسی برای کسانی که از این موبایلها استفاده می‌کنند و از سوی دیگر برای کسانی که در آینده تلفن وارد می‌کنند، سیاستی اندیشیده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به زمان اجرایی شدن طرح رجیستری اظهار کرد: ما به این دلیل برای اجرای طرح زمان ندادیم که پایلوت این طرح را دو بار در گذشته انجام ندادند که به دلیل تعجیل در کار با شکست مواجه شد، بنابراین این بار با توجه به آنچه در دولت مطرح شد، تصمیم بر این است که زمانی که مطمئن شدیم طرح با مشکل مواجه نمی‌شود، آن را اعلام کنیم.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه استقبال وزارت ارتباطات از تولید گوشی ویژه مسوولان| استقبال از تلویزیون های خصوصی اینترنتی

ظریف: حضور دشمن‌شکن مردم در انتخابات با هدایت رهبری غبارهای دروغ و ایران‌هراسی را از بین برد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل “دکتر محمد جواد ظریف” عصر پنجشنبه در همایش روز جهانی ام‌اس حضور یافت و سخنرانی کرد. بخش‌هایی …

توجه به پدافند غیرعامل توجه در حوزه اقتصادی مقاومت پایداری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برجام یک توافق چند جانبه و بین‌المللی و نیازمند پیگیری است، گفت: …

ایران، آمریکا و هواپیما | خلاصه مقاله بابک تقوایی

الف: شرکت بوئینگ در سال ۱۳۹۳ اقدام به لغو تحریم لوازم یدکی برای تمامی بوئینگ‌های خریداری شده پیش از انقلاب کرد، اما امروز حتی یک …

بازداشت دو ایرانی در آمریکا به اتهام واهی ارسال قطعات جنگنده به ایران

مقام‌های قضایی در ایالات متحده روز جمعه، هفتم آبان‌ماه، از بازداشت دو مرد ایرانی‌آمریکایی در ایالت کالیفرنیا به اتهام نقض قانون تحریم‌ها علیه تهران و …

آخرین اخبار و مقالات