حوزه علمیه نقش فعالانه ای در پدافند غیرعامل داشته باشد

حوزه علمیه نقش فعالانه ای در پدافند غیرعامل داشته باشد
بازدید 716 زمان 2016/10/22 کد خبر 1701

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه معاونین این سازمان، پیش از ظهر امروز …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه معاونین این سازمان، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی که در بیت ایشان برگزار شد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل به‌منظور مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات تشکیل‌شده است به‌طوری‌که هرگاه دشمن تهدیدی داشت نباید تهدیدش تأثیری در کشور داشته باشد.
وی بابیان اینکه تهدیدات دیگر از حالت نظامی صرف خارج‌شده است و چهره ثابتی ندارد، افزود: طیف تهدیدات متغیر و متنوع شده است و بیشتر در حوزه فناوری این روزها نمایان شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  با تأکید بر اینکه بخشی از فناوری در کنار فرصت و خدمت به تهدید تبدیل‌ شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه سایبری این‌قدر این فناوری پیشرفت داشته که دیگر امری اجتناب‌ناپذیر است که در کنار فرصت‌ها، تهدیدات زیادی هم در مفاهیم جنگ و ترکیب فناوری، ارتباطات، سایبری و نظامی پیداکرده است.
حوزه علمیه نقش فعالانه ای در پدافند غیرعامل داشته باشد
وی تخریب و انهدام مراکز حساس را یکی از تهدیدات سایبری دانست و گفت: امروزه تهدیدات در امور زندگی مردم گنجانده‌ شده است و در امنیت غذایی سه هدف کلی حفظ کمیت غذا، حفظ کیفیت غذا و حلیت غذا در نظر گرفته‌شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: ما در حال حاضر با طیفی از تهدیدات روبه‌رو هستیم و سعی داریم راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که آن را به فرصت تبدیل کرده یا مقابله با آن را انجام دهیم و باید از تمام حوزه‌های سایبری، زیستی، شیمیایی و سنجش از راه دور مراقبت شود.

آیت الله  محمد جواد فاضل لنکرانی نیز اظهار داشت: پدافند غیرعامل منحصر به مباحث نظامی و عمرانی نیست و هر فرد و نهادی در جامعه باید به اصل پدافند غیرعامل توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به بشر دستور می دهد خود و اهلش را از آتش جهنم حفظ کند، اظهار داشت: ظاهر آیه تاکید دارد مراقب باشید گرفتار آتش جهنم نشوید اما باطن پیام آیه این است که انسان قبل از اینکه گرفتار مسئله یا حادثه ای شود، پیشگیری کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل گستره وسیعی دارد، گفت: مجموعه پدافندغیرعامل باید با اندیشه ای روشن برنامه ریزی داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه آینده اندیشی یکی از شاخصه های اصلی پدافندغیرعامل است، ابراز داشت: امروز علاوه بر مباحث نظامی باید در مباحثی نظیر امنیت غذایی تدبیر کرد.

حوزه علمیه نقش فعالانه ای در پدافند غیرعامل داشته باشد

وی با اشاره به اینکه گفته می شود اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل های کشورهای جهان سوم است، اظهار داشت: این مسئله خیلی مهم است و مسئولان وزارت بهداشت باید به مباحث پدافند غیرعامل توجه داشته باشند؛ اگر در دارو یا غذاهای وارداتی موادی باشد که نسل را ضعیف و عقیم کند و چند دهه بعد متوجه این مسئله شویم، خسارت سنگینی متوجه کشور شده است.

عضو جامعه مدرسین بر لزوم توجه به موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به این موضوع در زمان مناسبی آغاز شد و اهتمام رهبری به این مجموعه نشان دهنده نگاه عمیق و تاثیرگذار ایشان درباره آینده کشور است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه اگر به موضوع پدافند غیرعامل اهمیت دهیم دین و دنیای خود را حفظ کرده ایم، گفت: محموعه گزاره های دینی ما مملو از تاکید بر پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: توصیه های دین به مصون سازی انسان در ابعاد مادی و معنوی نشان از اهمیت به پیشگیری و پدافند غیرعامل دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات کشور افزایش زندانیان است، گفت: اگر به ابعاد مادی و معنوی پدافندغیرعامل توجه شده بود، امروز مواجه با سیل عظیم زندانیان نبودیم.

حوزه علمیه نقش فعالانه ای در پدافند غیرعامل داشته باشد

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز احکام فقه نسبت به مسائل اقتصادی فراموش شده است، ابراز داشت: در گذشته بسیاری از بازاریان قم نسبت به یادگیری مباحث احکام فقه اقتصاد اهتمام داشتند.

وی تصریح کرد: عدم اهتمام به فقه اقتصاد سبب شده که امروز در بازار شاهد ربا، کم فروشی و گران فروشی باشیم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، گفت: یکی از مسائل کلیدی و استراتژی حفظ نظام اهتمام به پدافندغیرعامل است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز قدرت دفاعی کشور بسیار بالاست، گفت: اگر امروز دشمن به دنبال حمله نظامی نیست به دلیل توان قدرت نظامی کشور است و در زمینه پدافند غیرعامل نیر باید به سمتی حرکت کنیم که ما برای کفار تهدید باشیم.

وی با اشاره به اینکه عربستان و کشورهای مرتجع عربی مزدوران کفار و استکبار هستند، گفت: فقط ایران اسلامی با ارتقای توان دفاعی خود مستقل مانده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه زندگی شخصی و اجتماعی ما باید مصون شود، گفت: حجاب صرف نظر از اینکه یک واجب شرعی و حکم الهی است و در قرآن نیز به آن تاکید شده، موجب طهارت نفس و جامعه می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه امروز موضوع حجاب رها شده است، گفت: امروز نهادهای فرهنگی و دولتی دغدغه حجاب دارند اما کاری نمی کنند!

وی با اشاره به سخنان کسانی که می گویند بالطبع در جامعه آخرالزمان بی حجابی زیاد می شود، گفت: چنین افرادی دین را متوجه نشده اند و باید از رواج منکر در جامعه جلوگیری کرد.

استاد حوزه با بیان اینکه دغدغه نسبت به حجاب وجود دارد اما کار نمی شود، گفت: اسلام برای حفظ طهارت جامعه راه حجاب را گذاشته و به دنبال تحقیر و محدود کردن زن نبوده است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در بحث پدافندغیرعامل باید فعالانه نقش ایفا کنند، گفت: باید متون دینی مرتبط با پدافند غیرعامل را استخراج کرده و در اختیار مجموعه پدافند غیرعامل قرار دهیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه ویروس ایدز را خود آمریکا ایجاد کرد، ابراز داشت: بر مسئولان لازم است که نسبت به ریشه یابی و منشا این مسائل اهتمام داشته باشند.

آیت الله فاضل لنکرانی همچنین بر لزوم تعامل میان حوزه های علمیه و پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه فضلای توانایی دارد که می توانند در این موضوعات فعالانه به ایفای نقش بپردازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هنوز مفهوم پدافندغیرعامل جایگاه خود را در کشور پیدا نکرده است، ابراز داشت: باید با استفاده از امر اطلاع رسانی نسبت به این مفهوم مهم اهتمام داشت.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه حوزه علمیه نقش فعالانه ای در پدافند غیرعامل داشته باشد

هکرهاي آژانس امنيت ملي آمريکا با دريافت پول‌هاي کلان افشاگري مي‌کنند

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، افشاگري قبلي هکرهاي ياد شده در مورد سوءاستفاده آژانس از ضعف‌هاي ويندوز براي نفوذ به رايانه …

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه سنا اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه ۹۶ در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن …

نیازمند همکاری رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل هستیم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل حسین اسماعیلی در نشست خبری با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره …

کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در حوزه سایبری در سمای ساوه برگزار شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل این سمینار به همت گروه کامپیوتر آموزشکده سما و با همکاری دفتر پژوهش برگزار شد. در این …

آخرین اخبار و مقالات