اطلاع‌رسانی و آموزش اولویت اول ما هستند

اطلاع‌رسانی و آموزش اولویت اول ما هستند
بازدید 672 زمان 2016/10/22 کد خبر 1729

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، مهدی فروزان که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های پدافند غیرعامل استان در محل اداره کل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، مهدی فروزان که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های پدافند غیرعامل استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: پدافند غیرعامل از سال ۸۲ با تایید مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرد و با ۱۳ معاونت زیر نظر ستاد مشترک نیروهای مسلح فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: انسان همواره در معرض آسیب است و این آسیب‌ها جنبه‌های گوناگونی دارند که انسان باید برای همه این موارد آمادگی داشته باشد.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی تصریح کرد: جنگ‌های انسان چهار دسته بوده‌اند که شامل زد و خوردهای اولیه، جنگ سرد و جنگ گرم و جنگ نرم می‌شود که گونه چهارم عملا بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده است و جنگ در آن به صورت خاموش روی می‌دهد.
فروزان خاطرنشان کرد: کم‌خرجترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم، پدافند غیرغامل است که به مجموعه اقداماتی که آسیب‌پذیری جامعه را به حداقل می‌رساند گفته می‌شود.
وی افزود: این اقدامات تاب‌آوری اجتماعی را افزایش می‌دهد و تسهیل مدیریت بحران را نیز با خود به دنبال دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی عنوان کرد: اولین گام در مسیر اجرای پدافند غیرعامل، رعایت اصول استتار و اختفا است که موضوع تمرکززدایی و پراکندگی اماکن زیرساختی یکی از زیرشاخه‌های آن محسوب می‌شود.
فروزان اضافه کرد: ستاد اطلاع‌رسانی و خبررسانی یکی از الزامات کاری ما است و باید بکوشیم تا پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف بتواند به خوبی عمل کند.
وی با بیان اینکه همکاری خوبی با نهادهای مختلف داریم، گفت: شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه، صنعت، معدن و تجارت و… از جمله این نهادها هستند.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی اظهار کرد: در طول یک سال گذشته برگزاری دو جلسه شورای راهبردی پدافند غیرعامل را با حضور مقامات مختلف داشته‌ایم و با تاسیس قرارگاه زیستی اقدامات اولیه برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها و… فراهم شده و امیدواریم که بتوانیم به نقطه خوبی در این مسیر دست پیدا کنیم.
فروزان ادامه داد: کارگروه‌های ما به صورت ماهانه برگزار می‌شوند و برنامه‌ها را رصد می‌کنند و در کنار آن دوره‌های آموزشی را برای ۲۱ هزار نفر برگزار کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: نظارت بر کارشناسان نظام مهندسی نیز یکی دیگر از برنامه‌های ماست که بر اساس مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان انجام می‌شود و در روز پنجشنبه هفته جاری همایشی را نیز با این موضوع در استانداری خراسان رضوی برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر مشهد به تصویب رسید البته ما از شهرداری و نظام مهندسی گلایه داریم زیرا باید همکاری بیشتری با ما داشته باشند هرچند که شهرداری اداره‌ای با نام پدافند غیرعامل دارد که اقدامات خوبی را نیز به انجام رسانده‌اند.
فروزان افزود: برای هفت شهر مرزی طرح پدافند غیرعامل تامین آب در دست اقدام است و برای هفت شهر بزرگ استان نیز طرح احداث جان‌پناه برای مواقع بحران در دست اقدام است.
وی عنوان کرد: طرح ممیزی مولدهای برق بیمارستان‌های شهر مشهد انجام شد که تعداد هفت بیمارستان ۱۰۰ درصد آمادگی داشتند و مابقی با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای رفع نقص مورد تعمیر قرار گرفتند و امروز هر ۳۰ بیمارستان مشهد از این نظر مشکلی ندارند.
فروزان با بیان اینکه مشهد باید امنیت خوبی را برای زائران و به خصوص زائران پیاده داشته باشد، اضافه کرد: برای آمادگی هرچه بیشتر این شهر در هفته پیش‌رو مانورهای مختلفی برگزار می‌شود تا بتوانیم آمادگی خوبی را ایجاد کنیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: امنیت سایبری استان در وضعیت خوبی است و مانورهای تست نفوذ به صورت مرتب برگزار می‌شود تا امنیت این سایت‌ها چک شود و شرایط به گونه‌ای پیش برود تا مشکل خاصی در این زمینه پیش نیاید.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اطلاع‌رسانی و آموزش اولویت اول ما هستند

حفاظت از سلامت مردم مهمترین راهبرد پدافند زیستی است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمدصادق طهماسبی در نشست آموزشی پدافند غیرعامل زیستی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل ابعاد گوناگونی …

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …

آمریکا از طریق روسیه به ایران پیام داده است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به نقل از روزنامه الرأی چاپ کویت، این روزنامه با درج خبری مدعی شد ایالات متحده آمریکا …

آخرین اخبار و مقالات