استاندار اصفهان مطرح کرد: پدافند غیر عامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری ایجاد شده است

استاندار اصفهان مطرح کرد: پدافند غیر عامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری ایجاد شده است
بازدید 618 زمان 2016/10/23 کد خبر 1838

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل؛ دکتر رسول زرگرپور در همایش ویژه ی نکوداشت هفته ی پدافند غیرعامل که با حضور فرمانداران …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل؛ دکتر رسول زرگرپور در همایش ویژه ی نکوداشت هفته ی پدافند غیرعامل که با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: تا چند سال گذشته موضوع پدافند غیر عامل به شکل امروز مطرح نبود و مدیریت بحران بنحوی به ایمن سازی مناطق در راستای مقابله با حوادث طبیعی، انسانی و مسائل زیست محیطی می پرداخت.
استانداراصفهان با اشاره به نامگذاری هفته ی پدافند غیرعامل، گفت: در این هفته باید مردم در جریان کامل عملکرد و چشم اندازهای آتی این سازمان قرار گیرند و مقوله ی پدافتد غیرعامل باید در تمام ابعاد برای مردم تشریح شود.
رسول زرگرپور افزود: مردم باید بدانند که چه اقداماتی در طول یکسال گذشته در راستای ایمن سازی تاسیسات و امکانات استان انجام شده و چه سیاست ها و برنامه هایی برای سال آینده پیش بینی شده است.
*حفظ، حراست و صیانت از تجهیزات و منابع کشور و استان اهمیت پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل را دو چندان می کند
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مطرح گردید، گفت: این سازمان جزء معدود سازمان هایی است که اساسنامه ی آن به تایید مقام معظم رهبری رسیده و رئیس این سازمان نیز توسط ایشان منصوب شده است.
زرگرپور با بیان اینکه اهمیت جایگاه پدافند غیرعامل به سه دلیل مورد تاکید است، گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری نشان دهنده ی اهمیت جایگاه این سازمان از ابعاد مختلف است.
استانداراصفهان ادامه داد: در کشور ۸۰ میلیونی ایران حجم وسیعی از امکانات، تجهیزات و منابع وجود دارد و حفظ،  حراست و صیانت از آن ها جزء وظایف دستگاه های مختلف است که در حوزه ی پدافند غیر عامل باید به آن توجه شود و در خصوص تمامی تهدیدات باید آسیب های ممکن شناسایی و راهکاهای لازم ارائه و ایمن سازی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دشمنان بالقوه و بالفعل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه ای از توطئه های خود برای تخریب و ضربه زدن و ایجاد خسارت کوتاهی نمی کنند، اظهارداشت: برای مقابله با اقدامات تروریستی و همچنین ایضایی بایستی به مقوله ی پدافند غیرعامل به خوبی پرداخته شود.
مدیرارشد استان افزود: تنوع آسیب ها هر روز چند برابر می شود و مدیران ملزم هستند که در مقابل این آسیب ها دستگاه های خود را ایمن نمایند.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه در استان اصفهان به دلیل حجم بالای تاسیسات صنعتی، کشاورزی، خدماتی، تمهیدات پدافند غیر عامل اهمیت دو چندان خواهد داشت، افزود: وجود تاسیسات بزرگ صنعتی، نظامی، هسته ای و همچنین تنوع و اهمیتی که این تجهیزات و امکانات دارند ما را ملزم می کند که موضوع پدافند غیر عامل را در دستور کار و در اولویت برنامه ها قرار دهیم.
زرگرپور با تاکید بر اینکه ستاد پدافند غیرعامل استان، قرارگاه های مختلف و همچنین ستادهای شهرستانی باید به صورت مستمر تشکیل جلسه دهند، افزود: این جلسات باید دستورکارهای اساسی داشته باشد و تصمیمات مهمی برای مقابله با تهدیدها و ایمن سازی تجهیزات گرفته شود.
استانداراصفهان افزود: از استان اصفهان انتظار می رود که راهکارهای جدیدی را برای مقابله با توطئه ها و تهدیدات دشمنان ارائه دهند و به عنوان الگو برای دیگر استان ها عمل کند.
*دستگاه ها باید کلیه ی آسیب های ممکن را شناسایی و برای مقابله با آن ها برنامه ریزی کنند/برنامه ها نیازمند بهنگام سازی است
وی با تاکید براینکه باید کلیه ی آسیب های ممکن شناسایی و مشخص شوند، اظهارداشت: باید برای تک تک این آسیب ها، برنامه ی مقابله و ایمن سازی فراهم گردد و دستگاه ها آمادگی کاملی را براساس نوع فعالیت خود برای مقابله با آن ها داشته باشند.رسول زرگرپور افزود: با توجه به ایجاد تهدیدهای جدید باید همه ی برنامه ها هر ۶ ماه یکبار بهنگام شوند و راهکارها و امکانات جدید برای مقابله با آن ها در نظر گرفته شود.
زرگرپور برگزاری مانور برای تعیین میزان آمادگی را بسیار مهم خواند و گفت: برگزاری مانور به مدیران برای تعیین نوع برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات و آمادگی دستگاه ها کمک خواهد کرد.
*مدیران دستگاه ها باید مسائل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را جدی بگیرند
وی با اشاره به اینکه مدیران باید برای کلیه ی آسیب ها و اتفاقات ایجاد شده پاسخگو باشند، گفت: مسئولان موظفند که در مقابل کلیه ی تهدیدات، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و موضوع پدافند غیر عامل را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و در غیر این صورت با آن ها برخورد خواهد شد.
استانداراصفهان در پایان گفت: خوشبختانه تمامی مدیران استان نسبت به این مسائل جدی هستند و در ارزیابی های صورت گرفته استان اصفهان رتبه ی اول را در کشور به خود اختصاص داده است ولی این جایگاه نباید باعث شود که مدیران به مسائل توجه جدی نداشته باشند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه استاندار اصفهان مطرح کرد: پدافند غیر عامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری ایجاد شده است

برخورد جسم سخت عامل ۴۰ درصد فوتی های حوادث کار در اصفهان است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار استان اصفهان  در …

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …

آمریکا از طریق روسیه به ایران پیام داده است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به نقل از روزنامه الرأی چاپ کویت، این روزنامه با درج خبری مدعی شد ایالات متحده آمریکا …

آخرین اخبار و مقالات