فعالیت ۵ تیم در مقابله با بیوتروریسم

فعالیت ۵ تیم در مقابله با بیوتروریسم
بازدید 921 زمان 2016/10/30 کد خبر 2047

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که چشم انداز …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که چشم انداز و برنامه‌ریزی بلند مدت شما برای پیاده روی اربعین چیست؟ گفت: سال ۹۳ ما (وزارت کشور) ورود یک هفته‌ای به برگزاری اربعین داشتیم، سال بعد یک ماه قبل از اربعین تأکید شد که کار دنبال شود، اما امسال از مدت‌ها قبل کار را آغاز کرده‌ایم. البته ممکن است هیئتی مذهبی تمایل داشته باشد در مسیر، موکب ایجاد کند، ما مانع این کار خیر نخواهیم‌ شد اما به لحاظ زیرساخت به دنبال این هستیم که جاده‌ها، پارکینگ‌ها و زائرسراها در سه مرز داخل ایران به نکته‌ای برسد که نیازمند این نباشیم که هر سال از نو کار را شروع کنیم.

امسال در داخل پایانه‌ها موکب ایجاد نخواهیم‌ کرد

رئیس ستاد اربعین حسینی اعلام کرد: اکنون محل تردد استان‌هایی که در داخل ایران و عراق معین هستند، مشخص شده و محل موکب‌‌ها نیز تعیین شده است. امسال در داخل پایانه‌ها موکب ایجاد نخواهیم‌ کرد چرا که سال گذشته عده‌ای داخل موکب‌های پایانه جمع شدند و بعد برخلاف مقررات بدون ویزا عبور کردند. که البته هم ما و هم نیروهای عراق آنها را ملاحظه کردند.

جاده‌های چهار بانده و راه آهن برنامه سال‌های آینده مسیر اربعین در ایران

وی ادامه داد: جانمایی‌های موکب‌های داخل کشور صورت گرفته و حتی پیش بینی جاده‌های چهار بانده و راه آهن را نیز برای سال‌های آینده انجام داده‌ایم که وقتی زائرسراها ساخته می‌شود در مسیر جاده و راه آهن نباشد و امیدواریم با کمک‌های مردمی و کمک تعدادی از سازمان‌ها موکب‌ها و زائرسراها به صورت دائمی ساخته و مدیریت آنها به صورت هیئت‌امنایی انجام شود.

محور ایلام به مهران مهم‌ترین محور پیاده‌روی اربعین در ایران

ذوالفقاری مهم‌ترین محور پیاده‌روی اربعین در داخل ایران را محور ایلام به مهران اعلام کرد و گفت: قرار شد قرارگاه خاتم‌الانبیا این مسیر را دو بانده کند، که کار شروع شده البته بخش کوهستانی کار امسال به بهره برداری نمی‌رسد.

وی از توسعه دو برابری پارکینگ‌ها و اختصاص یک پارکینگ مخصوص اتوبوس‌های بین شهری نیز خبر داد و گفت: از نظر زیرساخت‌های مخابراتی توافقات خوبی صورت گرفته و وزیر ارتباطات عراق نیز در هفته جاری با وزیر ارتباطات ایران دیدار خواهد‌کرد. طرح‌هایی مثل ارائه خدمات بانکی در عراق از طریق کارت‌های بانکی نیز در دست بررسی است، همچنین تلاش شد که حق بیمه نیز کاهش پیداکند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار امیدواری کرد: سه تا چهار سال آینده شرایط به گونه‌ای شود که فقط بحث تأمین نظم، امنیت، اقدامات کنسولی و هدایت مسئله را انجام دهیم.

 

خط قرمز برای دولتی نشدن اربعین چیست؟

وی در پاسخ به این سؤال که خط قرمز شما برای دولتی نشدن اربعین چیست؟ گفت: ما به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که اربعین دولتی شود و اساساً به دنبال این نیستیم که یک خط اعتباری(مالی) برای اربعین لحاظ شود. اکنون ممکن است جاهایی لازم باشد که این کار صورت گیرد اما نگاه کلی این نیست.

ذوالفقاری ادامه داد: بخشی از سازمان‌ها مثل وزارت راه و شهرسازی که وظیفه دارد راه‌ها را چهاربانده کند این هزینه را از اعتبارات سالیانه خود خرج می‌کند اما اینکه بیاییم اربعین را به شکل دولتی اداره کنیم چنین سیاستی وجود ندارد. اربعین مردمی است و باید مردمی باقی بماند اما زیرساخت‌ها و مسئله نظم و امنیت وظیفه حاکمیتی است که به سمت کامل شدن آنها پیش می‌رویم تا مردم بر اساس عشق و علاقه خود به ارائه خدمات بپردازند کارهای ما مانع خدمات داوطلبانه و نذورات مردم نیست.

مردم همدان آماده‌اند ۱۰۰ هزار زائر اربعین را در خانه‌های خود اسکان دهند

وی از اجرای طرح داوطلبانه مردمی در استان همدان سخن گفت و تشریح کرد: ستادی مردمی در این استان تشکیل و مردم به صورت داوطلبانه اعلام کرده‌اند که آماده اسکان ۱۰۰ هزار زائر اربعین در خانه‌های خود هستند. بانک اطلاعاتی نیز تشکیل شده تا مشخصات مردم و زائرانی که به خانه‌های آنها می‌روند ثبت شود تا معلوم باشد که کدام زائر به کجا می‌رود.

نگران برخی اقدامات تبلیغی و تفرقه افکنانه در ایام اربعین هستیم

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که نگرانی خاصی برای اربعین امسال دارید؟ گفت: بحث امنیت زائران با توجه به شرایطی که وجود دارد و تلاش‌هایی که از سوی گروهک‌های تروریستی صورت گرفته است موجب شده در زمینه‌های مختلف نگرانی‌هایی وجود داشته باشد. نگران برخی اقدامات تبلیغی و تفرقه افکنانه و احیناً اقدامات تروریستی در ایام اربعین هستیم. اما در داخل کشور مسئولیت تأمین امینت و نظم را به طور کامل داریم و در ستاد اربعین این مسئله طراحی شده. نیروی انتظامی محور و مسئول امنیت است و سپاه، بسیج، نیروهای ارتش و وزارت اطلاعات نیز کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: در آنسوی مرزها دولت عراق تمهیدات خوبی اندیشیده و کمیته مشترکی با طرف عراقی در ستاد عراق تشکیل شده است که علاوه بر کارهای مستشاری هماهنگی‌های خوبی با نیروهای داوطلب عراقی، نیروهای اطلاعاتی و ارتش عراق انجام شده وامیدواریم حادثه‌ای پیش نیاید.

فعالیت ۵ تیم بیوتروریسم در اربعین

ذوالفقاری در پایان گفت: در اقداماتی که نیروهای تکفیری تروریستی و شیطنت‌هایی که برخی کشورها در منطقه دارند و تلاش می‌کنند اختلالی ایجاد کنند تردید نیست اما دولت عراق و همکاران آنها کمک می‌کنند که مشکلی پیش نیاید البته ما هم پیشنهاد دادیم که اگر لازم باشد امکاناتی در اختیار آنها قرار دهیم که اعلام کردند مشکلی نداریم؛ ما حتی برای بیوتروریسم هم ۵ تیم در نظر گرفته‌ایم.

منبع : پایداری ملی



خبر های مشابه فعالیت ۵ تیم در مقابله با بیوتروریسم

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات