به اندازه اهمیت برق ،این صنعت جزء اهداف دشمن نیز قرار دارد/صنعت برق جز اهداف سایبری دشمن است

به اندازه اهمیت برق ،این صنعت جزء اهداف دشمن نیز قرار دارد/صنعت برق جز اهداف سایبری دشمن است
بازدید 690 زمان 2016/11/02 کد خبر 2098

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیر عامل کشور در رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیر عامل کشور در رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه برق که در شرکت توزیع برق تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش برق در زندگی روزمره مردم گفت: صنعت برق یکی از زیرساختهای با اهمیت کشور است که نقش بسیار اساسی در اداره امور کشور دارد و به همان اندازه جزء اهداف دشمن نیز هست .

وی به تجربیات زمان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زیرساخت های برق یکی از مراکز مورد توجه دشمن در دوره دفاع مقدس بود که تلاش می کرد ان را منهدم کند بنابراین باید نسبت به آماده نگه داشتن تاسیسات کوشاباشیم که در چند سال اخیر نیز تلاشهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

سردار جلالی گفت: صنعت برق با توجه به قابلیتهایی که دارد در فهرست آسیب های دشمن نیز هست و یا حتی جزء طرح های سایبری دیده شده است.

وی افزود: شبکه برق علاوه بر جهات فیزیکی باید از نظر تمهیدات سایبری هم امن باشد که رزمایش تست نفوذ و آمادگی فیزیکی را امروز اجرا می کنیم تا در شرایط حساس در تولید و توزیع برق ظرفیت و توانمندی این صنعت مشخص شود و بتوانیم پاسخگوی نیاز مراکز حساس در شرایط اضطرار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حفظ آمادگی از خود آمادگی مهم تر است و نیاز به تمرین و مهارت دارد گفت : رزمایش ها نقش مهم و جدی دارند که در اقدامات جاری دستگاهها پیش بینی می شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: پیام این رزمایش آرامش و امنیت در برابر حوادث و پیامدهای ناشی از آن است اگر پیام پریشانی وناراحتی نیز دارد برای دشمنان ماست.

وی با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی و مراکز حساس کشور قرار بود ژنراتورهای اضطراری داشته باشند تا در مواقع ضروری و قطع برق بتوانند نیاز خود را تامین کنند افزود: مراکزی مثل بیمارستانها تحمل قطع برق حتی در کسری از ثانیه را ندارند گرچه در برخی جاها ممکن است قطع برق در مدت زمان کوتاه قابل تحمل باشد اما در مراکز حساس دیگر غیر قابل تحمل است.

وی ابراز امیدواری کرد: مراکز حساسی که پارسال در زمان اجرای رزمایش آمادگی لازم را نداشتند امسال با آمادگی کامل در این رزمایش شرکت کنند تا این دستگاههای حساس و مهم در شرایط قطع برق بتوانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند که این جزء الزامات امنیتی است .

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه به اندازه اهمیت برق ،این صنعت جزء اهداف دشمن نیز قرار دارد/صنعت برق جز اهداف سایبری دشمن است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات