مقاوم‌سازی ١,٨ میلیون خانه درمقابل زلزله

مقاوم‌سازی ١,٨ میلیون خانه درمقابل زلزله
بازدید 1075 زمان 2016/11/06 کد خبر 2141

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل  ١,٨‌میلیون واحد مسکونی دربرابر زلزله مقاوم‌سازی شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برنامه‌های …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل  ١,٨‌میلیون واحد مسکونی دربرابر زلزله مقاوم‌سازی شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاهش خطر بلایای طبیعی اظهار کرد: بیش از یک‌میلیون و٨٠٠‌هزار واحد مسکونی درچند ‌سال گذشته در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده است.
اسماعیل نجار که برای شرکت در کنفرانس وزیران کشورهای آسیایی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی به هند سفر کرده است، گفت: هر‌سال حدود ٢٠٠‌هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات دولتی، کمک بلاعوض و مشارکت مردم بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.
او همچنین با اشاره به اختصاص ٤.٥‌میلیارد دلار برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور تصریح کرد: تاکنون بیش از ٨٥‌هزار کلاس درس بازسازی شده که این روند تا مقاوم‌سازی تمامی مدارس ادامه پیدا می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ایمن‌سازی بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌های دولت برای کاهش خطر بلایای طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: درسال ٢٠١٥ با اجرای شاخص سلامت در ٤٢١ بیمارستان، ایمنی بیمارستانی از ٣٤‌درصد به ٤٣‌درصد افزایش یافته است.
نجار در ادامه گفت: ایران در یک‌دهه گذشته همواره برای کاهش خطر حوادث غیرمترقبه درچارچوب کاری «هیوگو» و «سندای» فعالیت کرده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید برهمکارهای بین‌المللی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی تصریح کرد: باید تمامی امور بشردوستانه درمسیر صحیح و با رعایت اصول و معیارهایی ازجمله بی‌طرفی و اجتناب از هرگونه تبعیض و برخورد گزینشی و سیاسی صورت گیرد.
او با بیان این‌که از ٤٦ حادثه غیرمترقبه احتمال وقوع ٣٦ مورد از آن در ایران وجود دارد، تصریح کرد: سیل، زلزله، طوفان، سونامی، ریزگردها و فرونشست زمین ازجمله این موارد است.
٨٠‌درصد از ریزگردها عامل خارجی دارد
نجار، ریزگردها را از پدیده‌های نوظهور یک‌دهه گذشته درکشور دانست و تصریح کرد: این عامل به دلیل مشکلاتی همچون کمبود منابع آب، رعایت نکردن حق‌آبه‌های مرزی و دیگر مسائل خسارات جبران‌ناپذیری دربخش‌های مختلف به‌ویژه دربخش سلامت و کشاورزی وارد کرده است.
او خاطرنشان کرد: متأسفانه حدود ٨٠‌درصد از منشأ ریزگردها مربوط به کشورهای همسایه و خارجی است که این مسأله در اولویت این کشورها قرار ندارد.
معاون وزیرکشورهمچنین گفت: با طرح موضوع ریزگردها در مجامع بین‌المللی و دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل درنظر داریم یک اجماع بین‌المللی برای توجه به ریزگردها را ایجاد کنیم.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مقاوم‌سازی ١,٨ میلیون خانه درمقابل زلزله

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات