برگزاری مانور پدافند غیرعامل در میانه و نشست علمی زیستی در مرند

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در میانه و نشست علمی زیستی در مرند
بازدید 926 زمان 2016/11/06 کد خبر 2155

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی بمناسبت هفته پدافند عامل و به عنوان یکی از سازمان ها و نهادهای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی بمناسبت هفته پدافند عامل و به عنوان یکی از سازمان ها و نهادهای امدادرسانی که در هنگام وقوع حوادث و سوانح نقش و وظایفی حیاتی بر عهده دارد، برنامه های متعددی را در سطح شهرستان های استان برگزار می کند که برگزاری مانور پدافند غیرعامل در میانه و نشست علمی با محوریت موضوعات زیستی در مرند بخشی از همین برنامه ها در آخرین روزهای این هفته بوده است.
مانور پدافند غیرعامل در میانه برگزار شد.در همین راستا مانور پدافند غیرعامل در مدارس شبانه روزی شهرستان میانه با مشارکت هلال احمر، آتش نشانی و آموزش و پرورش به مدت دو روز برگزار شد.

هدف از برگزاری این مانور تبیین اهداف و وجوه و ابعاد گوناگون پدافند غیر عامل و اهمیت این حوزه به منظور پیشگیری از خطرات و تهدیدات احتمالی، آگاهی نسبت به اقدامات موثر در شرایط بحران، تقویت آگاهی عمومی افراد در این خصوص و افزایش توان عملیاتی تیم های امدادی بود.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در میانه و نشست علمی زیستی در مرند

در این مانور دو روزه که با حمله هوایی دشمن فرضی در دو مدرسه شبانه روزی پسرانه و دخترانه همراه بود، مربیان جمعیت
هلال احمر، دانش آموزان را با اصول پناهگیری و خروج اضطراری و همچنین امداد رسانی به مصدومان فرضی آگاه ساختند.

همایش و نشست علمی با محوریت حوزه زیستی در مرند

همچنین بمناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف آگاهی بخشی مسئولان ارشد شهرستانی از نیت سوء دشمنان در حوزه زیستی و کشاورزی، کارگاه و نشست علمی در هلال ا حمر مرند برگزار شد.

در همین راستا و بر اساس هماهنگی بعمل آمده با شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اداره کل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی، کارگاه آموزشی حوزه زیستی پدافند غیر عامل برای اعضای داوطلب هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان مرند با حضور مسئولان ارشد شهرستانی برگزار شد.

رستمی کارشناس اداره کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به اهمیت مبحث  پدافند
غیرعامل گفت: به طور رسمی از سال ٨٢ پدافند غیر عامل  به دستور مقام معظم رهبری  تشکیل شد.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در میانه و نشست علمی زیستی در مرند

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل از دو بخش دفاع عامل از ابزار آلات جنگی که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد این
موضوع بودیم اما بخش دوم  پدافند غیرعامل در زمان صلح  توسط دشمن اتفاق می افتد که برای مقابله با این امر  نیازمند تقویت زیرساختها و پیشرفت در حوزه پدافند غیر عامل هستیم.

کارشناس اداره کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان همچنین خاطر نشان کرد: هر گونه طرحی که شدت آسیب را کاهش دهد، با توجه به تقسیماتی که در کشور داریم در بحث سیاسی و امنیتی، مکان های حیاتی مهم و حساس در حوزه پدافند غیر عامل تعریف می شود.

گفتنی است در این همایش شرکت کنندگان با آفند زیستی دشمنان آشنا شدند و اعضای داوطلب هلال احمر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و شورای اداری مرند در برگزاری آن مشارکت داشتند.

منبع : پایداری ملی



خبر های مشابه برگزاری مانور پدافند غیرعامل در میانه و نشست علمی زیستی در مرند

مدیرکل مدیریت بحران منابع آب:سیل بالاترین خسارت طبیعی را در ایران دارد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، سیف الله آقابیگی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی تبیین نظام نامه مدیریت سیلاب در تبریز …

ایران هرگز در این چند سال سیمای یک اقتصاد تحریم شده را نداشت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملسردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و …

ایمنی سازی ساختمان ها در برابر زلزله مورد توجه قرار بگیرد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، سیامک سلیمانی  ظهر چهارشنبه در کارگروه پدافند غیرعامل اظهار داشت: برنامه های فناوری اطلاعات و ارتباطات …

پدافند غيرعامل، عامل ثبات و وحدت در كشور است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مديركل پدافند غيرعامل استان زنجان در جلسه مديريت بحران شهرداري زنجان پدافند غيرعامل را خنثي كننده برنامه‌هاي …

آخرین اخبار و مقالات