ضرورت گسترش آموزش پدافند غیرعامل در جامعه

ضرورت گسترش آموزش پدافند غیرعامل در جامعه
بازدید 883 زمان 2016/11/06 کد خبر 2157

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمدناصر زندی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل برنامه‌های مختلفی در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمدناصر زندی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان داریم، اظهار کرد: زنگ پدافند غیرعامل در مدارس چالوس به صدا درآمد.

وی افزود: آنچه سبب توجه به این موضوع در دهه اخیر شده است فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده است که در راستای دفاع از کشور در عرصه‌های مختلف سفارشات لازم را داشتند.

فرماندار چالوس بیان کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع در برابر تهدیدات دشمنان به منظور آمادگی هرچه بیشتر و کاهش خسارات و دفع و خنثی‌سازی توطئه‌ها است.

وی گفت: در پدافند غیرعامل هزینه‌ها کمتر می‌شود و نیروی انسانی حفظ می‌شود و این افزایش پایداری ملی و نظامی را در پی دارد و بنابراین هر چه‌قدر در پدافند غیرعامل آمادگی بیشتری داشته باشیم خسارات کمتری به ما وارد می‌شود.

زندی ابراز کرد: تجهیزات و زیرساخت‌های حساس مراکزی چون مخابرات، بیمارستان‌ها، تأسیسات برق وامثالهم هر‌چه مستحکم‌تر ساخته شوند ادامه دفاع را میسرتر می‌کند و دشمن دچار ضرر و زیان‌های بیشتر و روحیه مردم مضاعف‌تر می‌شود و می‌توان زمان بیشتری از دشمن گرفت تا ابتکار عمل با ما باشد.

وی اذعان کرد: انتظار داشتیم ساختمان بیمارستان فوق‌تخصصی چالوس به گونه‌ای طراحی می‌شد تا اتاق‌های عمل آن در زیر‌زمین قرار می‌گرفتند ولی این موضوع در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار نداشت و امیدواریم در احداث بناهای بعدی این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه نقش آموزش در حوزه پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد و مردم باید در این زمینه آگاهی بیشتری پیدا کنند، افزود: در این‌باره باید بسترهای توسعه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی گسترش یابد که در این راه صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند کمک بسیار بزرگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد کشور و دولت در بحث پدافند غیرعامل شفاف و زیربنایی است و تشکیلات آن شکل گرفته است.

فرماندار چالوس ادامه داد: در چالوس کمیته‌هایی را فعال کردیم که فعالیت‌‌های آنها رصد می‌شود و به‌دنبال گسترش فعالیت پدافند غیرعامل در چالوس هستیم.

زندی افزود: پدافند غیرعامل نسبت به عامل بسیار ساده‌تر و سهل‌الوصول‌تر است و باید پیش‌بینی‌های لازم را در برابر تهاجمات دشمن صورت داد و مردم هم باید در ساخت‌‌و‌سازه‌های خود دقت بیشتری کنند و سعی کنند تا استحکام بناهای خود را به شکلی بسازند تا در مواقع بروز تهدیدات خسارات کمتری ببیند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که در شرایط کنونی باید در حوزه پدافند غیرعامل به آن توجه کرد تهاجم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس دشمن با سخت‌افزار به‌دنبال ضربه‌زدن بود اما امروز دشمن از دریچه تهاجم فرهنگی وارد می‌شود تا نسل جوان ما را به‌عنوان سرمایه‌‌های مورد تهاجم خود قرار دهد بنابراین باید
هشیاری لازم را در این حوزه داشته باشیم و با پدافند غیرعامل ورود پیدا کنیم.

فرماندار چالوس اظهار کرد: یکی از مبادی ورود دشمن در بحث تهاجم فرهنگی همین فضاهای مجازی هستند که فراگیر شده است و خطر این حوزه جوانان ما را تهدید می‌کند و باید از این سرمایه‌های ملی به‌خوبی حراست کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در سرشماری اینترنتی در چالوس مشارکت ۶۲ درصدی را شاهد بودیم، تصریح کرد: البته آمارها باید بیشتر از این مقدار بود چرا که بسیاری از خانوارها در پی تبلیغات غیرمنطقی و نادرست اقدام به ثبت‌نام در زادگاه‌ها و روستاهای خود کردند و عملاً شهر چالوس در این حوزه با مشارکت کمتر ناخواسته‌ای رو به‌رو
شد و به هر حال این تبلیغات، کار درستی نبود ولی به هر جهت به‌دنبال رفع این مشکل هستیم و صحبت‌هایی با استانداری نیز صورت گرفته است.

زندی با بیان اینکه این آمارهای غیرواقعی در شهرها دولت را در برنامه‌ریزی‌ها دچار سردرگمی می‌کند، گفت: با دهیاران متخلف در این زمینه برخورد جدی می‌شود و تلاش ما این است تا آمارهای چالوس به شکل واقعی ارائه شود و از پراکندگی آن در روستاها کاسته شود.

منبع : پایداری ملی



خبر های مشابه ضرورت گسترش آموزش پدافند غیرعامل در جامعه

حفاظت از سلامت مردم مهمترین راهبرد پدافند زیستی است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمدصادق طهماسبی در نشست آموزشی پدافند غیرعامل زیستی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل ابعاد گوناگونی …

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …

جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری استان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین جلسه مشترک کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری …

آخرین اخبار و مقالات