برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در رزن

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در رزن
بازدید 772 زمان 2016/11/06 کد خبر 2180

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند غیر عامل با هدف ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‎رسان و با همت سپاه ناحیه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند غیر عامل با هدف ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‎رسان و با همت سپاه ناحیه در مدرسه شهید موسوی شهرستان رزن برگزار شد.

با توجه به اهمیت واکنش صحیح در لحظات اولیه بروز بحران برای کاهش آسیب‌های بوجود آمده و به منظور شبیه‎سازی واقعیت بمباران هوایی و یا انفجار یک بسته مشکوک در حیاط مدرسه برای توجیه عملی و تجربه‎اندوزی دانش‎آموزان و مدیران منطقه در شرایط بحرانی این مانور برگزار شد.

در این رزمایش دانش آموزان با نحوه برخورد و مقابله با شرایط بحرانی آشنا شده و به صورت عملی آن را اجرا کردند؛ گروه‎های امدادرسان و دستگاه‌های خدمات‎رسان نیز با حضور به موقع در صحنه به امدادرسانی مصدومان پرداختند.

در پایان این رزمایش فرماندار شهرستان رزن هدف از برگزاری این برنامه‎ها را تعیین سطح آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‎رسان  و افزایش آن عنوان کرد و گفت: طبق پیش‎بینی‎های به عمل آمده ۴۴ حادثه طبیعی در دنیا شناخته شده که ۳۴ مورد در ایران رخ می‌دهد و از این میزان ۱۷ مورد آن در استان همدان به وقوع می‌پیوندد.

فتحعلی حسینی با بیان اینکه برای مقابله با حوادث باید در وهله اول محور پیش‎بینی و پیشگیری در مواجهه با هر اتفاقی را مدنظر داشته باشیم، افزود: محور دوم آمادگی برخورد با هرگونه خطر، محور سوم مقابله با هرگونه اتفاقات طبیعی و محور چهارم بازسازی و بازتوانی است.

وی هدف از برگزاری رزمایش را کاهش تلفات جانی و کاهش خسارت وارده عنوان کرد و اظهار کرد: این اهداف میسر نخواهد شد جز با ورزیدگی و آمادگی دستگاه‌ها و آحاد مردم.

فرماندار شهرستان رزن خاطرنشان کرد: در برگزاری مانور چارچوب خاصی وجود دارد که سپاه، آموزش و پرورش و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان به موقع وارد عمل شدند.

وی گفت: اگر آمادگی کافی و وافی در برخورد با حوادث طبیعی و غیر طبیعی را داشته باشیم هیچگاه دشمنان این مرز و بوم جرأت تجاوز به کشور را نخواهند کرد.

 منبع : پایداری ملی



خبر های مشابه برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در رزن

جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری استان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین جلسه مشترک کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری …

حضور باصلابت مردم در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در نطق پیش …

پدافند انتخاباتي ملت هوشمند ايران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ربيع فلاح جلودار از مشاركت حداكثري مردم  در انتخابات تقدير و تشكر نمود و گفت : آزاد …

پدافند زیست محیطی در سمنان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  ایرج کارخایی در جلسه مشترک کمیته پدافند غیرعامل و محیط زیست استان سمنان به میزبانی این …

آخرین اخبار و مقالات