ایران با سامانه‌های راداری جدید کیفیت دفاع هوایی خود را ارتقا داده است

ایران با سامانه‌های راداری جدید کیفیت دفاع هوایی خود را ارتقا داده است
بازدید 800 زمان 2016/11/07 کد خبر 2232

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ژورنال ارتش آمریکا در جدیدترین شماره خود در زمینه نصب سامانه‌های راداری جدید در ایران نوشت: …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ژورنال ارتش آمریکا در جدیدترین شماره خود در زمینه نصب سامانه‌های راداری جدید در ایران نوشت: ارتش ایران با توجه به الزامات عملیاتی در صدد رفع نیازهای آینده و توانایی در دفاع از شهرها و نبردهای زمینی برآمده است.
بر این اساس، در حالی‌که ایران راهبرد نبرد نامتقارن را در دریا و زمین اتخاذ کرده، اما با این وجود دفاع هوایی همواره نقطه ضعف این کشور بوده است.
در جریان نبرد عراق- ایران تقریبا اکثر شهرهای ایران جز مشهد در تیررس موشک‌های عراقی قرار داشتند و مقام‌های ایرانی اخیرا نگرانی‌هایی را در زمینه عملیات پهپادهای بیگانه اعلام داشتند.
این ژورنال در ادامه با اشاره به سخنان «عبدالله رشادی» فرمانده پدافند هوایی شمال شرقی ایران (در امتداد مرزهای ترکمنستان و افغانستان) که از ارتقاء سامانه های دفاع هوایی و پاسخ گویی به متجاوزان در کمتر از یک دقیقه خبر داده بود نوشت:اینک مقام‌های ارشد نظامی ایران از سامانه راداری «نذیر» و حراست از آسمان کشورشان به ویژه در آب‌های جنوب کشور خبر می‌دهند.
ژنرال «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز گفته است که با سامانه راداری نذیر هیچ پرنده رادار گریزی قادر به ورود به آسمان ایران بدون اجازه نیست.
اسماعیلی گفت که رادار نذیر به راحتی می‌تواند موشک‌های بالستیک، کروز و از همه مهمتر هواپیماهای رادارگریز را نیز شناسایی و رهگیری کند.
ژورنال ارتش آمریکا در خاتمه عنوان داشت: شاید البته این سخنان اغراق آمیز باشد اما تلاش‌های ایران در ارتقاء و بروز رسانی دفاع هوایی و توسعه و بهبود توانمندی‌های بومی و ساخت پهپادها مبین امیدواری در از بین بردن یکی از آسیب پذیرترین نقاط این کشور است و حتی فرمانده کل قوای ایران نیز اخیرا اشاره نموده که در این زمینه خواهان راهبردهای نظامی گسترده‌تر است.
رادار برد بلند و کاملا بومی نذیر یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک است که توانایی آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد و در برابر موشک‌های ضد رادار مقاوم است و می‌تواند اهداف را در برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و با ارتفاع ۱۰۰ هزار پا شناسایی کند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ایران با سامانه‌های راداری جدید کیفیت دفاع هوایی خود را ارتقا داده است

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه سنا اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه ۹۶ در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن …

چالش امنیت سایبری؛ زمانی برای بیداری دولت‌ها

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل آمار وقوع جرائم سایبری، همزمان با افزایش نفوذ اینترنت به عنوان یک منبع تأثیرگذار اطلاعات، در حال …

رعایت الزامات پدافند غیرعامل، پیوست همه تصمیم‌گیری‌ها باشد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل اسدالله درویش‌امیری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، پدافند غیرعامل را تامین کننده امنیت استان، كشور و …

آموزش مربيگري مديريت بحران در ۴ منطقه پایتخت

 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، آشنايي با مبانی مدیریت بحران، معرفی نقش مشارکت مردمی در مدیریت بحران، ساختار زمین و مکانیزم …

آخرین اخبار و مقالات