رزمایش ملی پدافند زیستی در استان قم برگزار می‌شود

رزمایش ملی پدافند زیستی در استان قم برگزار می‌شود
بازدید 999 زمان 2016/11/08 کد خبر 2287

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدافند غیرعامل با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب یک اصل دائمی است و به مانند مصونیت‌سازی بدن از درون است.

وی با اشاره به جایگاه استان قم در کشور ابراز داشت: تهدیدات در حوزه استان قم بسیار گسترده است و پدافند غیرعامل به عنوان دفاع بدون سلاح در این استان بسیار مورد توجه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم بیان کرد: در ۸ حوزه و با توجه به تهدیدات پایه ۲۰۱۶ یعنی تهدیدات سایبری اقدامات مختلفی نظیر ایمن‌سازی سرورهای مراکز مهم و خاص، ایجاد و بستر زیرساخت فیبر نوری و عدم وابستگی به شبکه‌های ماهواره‌ای انجام شده است.

متقیان در حوزه پدافند پرتویی عنوان کرد: استان قم جزو استان‌‌های هسته‌ای کشور است و با توجه به وجود موارد
رادیواکتیو در استان درصدد راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای هستیم تا آمادگی مقابله با هرگونه مشکلات احتمالی را داشته باشیم.

وی به حوزه پدافند زیستی اشاره و گفت: در این نوع پدافند مقوله‌های انسان، دام، محیط‌ زیست، طیور و منابع طبیعی مورد توجه است و با توجه به وجود دام‌شهر بزرگ در استان قم باید ایمن‌سازی در حوزه تهدیدات نوین صورت گیرد که در این زمینه رزمایش ملی پدافند زیستی امسال در قم برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: پدافند شیمیایی یکی دیگر از مقوله‌هایی است که در پدافند غیرعامل مورد توجه است که با همکاری صنایع و بهداشت درصددیم سندی را تولید کرده و صنایع شیمیایی را شناسایی و روش‌های درمانی لازم را برای آنها تعیین کنیم.

متقیان تصریح کرد: حوزه پدافند کالبدی نیز مقوله ساخت و سازها را مورد توجه قرار داده و با توجه به ماده ۲۱ مقررات ملی ساختمان جلسات مختلفی را برگزار کرده که بتوانیم مباحث پیرامون ساخت و سازها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: عدم رعایت ضوابط پدافند غیرعامل در ساخت و سازها در بلندمدت خسارت فراوانی در پی دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: مباحث اقتصاد مقاومتی در قالب حوزه پدافند اقتصادی پیگیری می‌شود و در این زمینه کلاس‌های آموزشی را برای مدیران برگزار کرده‌ایم.

متقیان بیان کرد: در حوزه پدافند مردم‌محور نیز تهدیداتی رصد می‌شود که سبب جدایی مردم از نظام می‌گردد. این تهدیدات از کم‌کاری مدیران تا فسادهای اداری را شامل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به حوزه پدافند عمومی ابراز کرد: در این نوع پدافند مردم را برای شرایط خاص ساماندهی می‌کنیم.

 منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رزمایش ملی پدافند زیستی در استان قم برگزار می‌شود

تب کنگو مهار شده است/ تمامی مراکز درمانی آماده‌باش هستند

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درباره کنترل و مهار تب کریمه کنگو که مدتی است در کشور شایع شده …

جلسه قرارگاه پدافند زیستی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، آشناگر معاون سیاسی امنیتی و جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان کردستان در جلسه قرارگاه پدافند …

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های تب کنگو در کشور

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل دکتر محمد مهدی گویا به آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اشاره کرد و …

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

آخرین اخبار و مقالات