وزیران آسیایی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی می کوشند

وزیران آسیایی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی می کوشند
بازدید 939 زمان 2016/11/08 کد خبر 2314

 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، دراین کنفرانس نخست وزیران نپال،مغولستان و وزیران ،سفرا و نمایندگانی از ۶۱ کشور از جمله ایران …


 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، دراین کنفرانس نخست وزیران نپال،مغولستان و وزیران ،سفرا و نمایندگانی از ۶۱ کشور از جمله ایران شرکت داشتند.

وزیران کشورهای آسیایی، نمایندگان و کارشناسان ارشد در مدت سه روز برگزاری این همایش در خصوص راههای کاهش بلایای طبیعی بحث و تبادل نظر کردند.

‘اسماعیل نجار’ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به همراه هیاتی دراین کنفرانس شرکت کردند.

‘راجنات سینگ ‘وزیر کشور هند در این همایش گفت دراین کنفرانس شرکت کنندگان برای اجرایی کردن توافق سندای که در کنفرانس قبلی سازمان ملل در ژاپن به تصویب رسید گفت وگو می کنند.

توافق سندای برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در کنفرانس جهانی سازمان ملل در ژاپن به تصویب رسید. این توافق اهداف و برنامه اقدام نخست را برای کاهش خطر در زمان وقوع بلایای طبیعی شناسایی می کند.

وزیر کشور هند گفت که بلایای طبیعی همه ساله در کشورهای مختلف بویژه کشورهای آسیایی قربانی زیادی می گیرد و لازم است که کشورها تجربیات خود را دراین خصوص به اشتراک بگذارند.

‘رابرت گلسر’ نماینده سازمان ملل در زمینه کاهش بلایای طبیعی نیز خاطرنشان کرد آمار تلفات جانی ناشی از بلایای طبیعی در آسیا و اقیانوسیه در دهه گذشته نسبت به سه دهه پیش از آن سه برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد کشته های ناشی از بلایای طبیعی در دهه ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ در منطقه آسیا و اقیانوسیه ۷۱۳ هزار و ۹۵۶ نفر بوده است که این میزان در دهه قبل از آن ۲۰۵ هزار و ۳۸۸ نفر اعلام شده است .

شرکت کنندگان در مدت سه روز راهکارهای کاهش خطر بلایای طبیعی را در شش نشست تخصصی ، ۲۲ جلسه موضوعی و سه جلسه ویژه را بررسی کردند.

برگزاری نمایشگاه عکس ،جشنواره فیلم و مسابقه نقاشی در خصوص کاهش بلایای طبیعی از جمله برنامه های جانبی این کنفرانس بود.

کنفرانس کاهش خطر بلایای طبیعی برای نخستین بار درسال ۲۰۰۵ با همکاری مشترک کشورهای آسیایی و دفتر کاهش خطر بلایای طبیعی سازمان ملل آغاز شد.

این کنفرانس هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود.

کنفرانس بلایای طبیعی

پیشرفت های ایران در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی بی نظیر است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در کاهش خطر بلایای طبیعی ،تلاش های ایران در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی را بی نظیر دانست و خواستار انتقال این تجربیات به کشورهای دیگر شد.

‘رابرت گلاسر’ در دیدار با ‘اسماعیل نجار’ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه کنفرانس وزیران کشورهای آسیایی در دهلی نو،از ایران خواست که اسناد و تجربیات ارزشمند در خصوص کاهش خطر بلایای طبیعی را در ا ختیار سازمان ملل قرار دهد.

وی، تلاش های ایران برای مقاوم سازی مدارس و بیمارستان ها را گامی ارزشمند دانست و تصریح کرد که این تلاش ها گام مهمی برای کاهش خسارت و تلفات در حوادث غیر مترقبه است .

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اعلام آمادگی کرد که با سفر به ایران از نزدیک با پیشرفت های کشور در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی آشنا شود.

‘اسماعیل نجار’ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات ایران برای کاهش خطرات بلایای طبیعی گفت: دولت برای مقاوم سازی مدارس به عنوان یکی از مراکز مهم تجمع جمعیت با اختصاص ۴٫۵ میلیارد دلار ، ۸۵ هزار کلاس درس را مقاوم سازی کرده است .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ریزگردها را یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: منشاء بیش از ۸۰ درصد از ریزگردها کشورهای همسایه و خارجی است .

وی تصریح کرد: ایران با کاشت نهال ، اقدام های مناسبی برای کاهش ریزگردها انجام داده ولی کشورهای همسایه به دلایل مختلف اولویتی برای مبارزه با آن برای خود قائل نیستند.

 

منبع : بحران نیوز



خبر های مشابه وزیران آسیایی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی می کوشند

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات