زلزله همچنان بزرگترین تهدید تهران/ ایجاد «چاه های جذبی» برای مهار فرونشست

زلزله همچنان بزرگترین تهدید تهران/ ایجاد «چاه های جذبی» برای مهار فرونشست
بازدید 633 زمان 2016/11/10 کد خبر 2364

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،اسماعیل نجار با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر به غیر از پدیده …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،اسماعیل نجار با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر به غیر از پدیده زلزله که به شدت این کلانشهر را تهدید میکند با دو پدیده فرونشست و فرو ریزش نیز رو به رو است، اظهار داشت: مهمترین معضل و مشکل تهران در حال حاضر گسل هایی است که در تهران وجود دارد و هر لحظه زلزله ناشی از آن تهران را تهدید کرده و ممکن است حادثه ای ناگوار و پیش بینی نشده رخ دهد.
وی ادامه داد: در کنار این موضوع پدیده فرونشست نیز که در اثر برداشت های بی رویه آبهای زیرزمینی به وجود آمده تهران را تهدید می کند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: در حال حاضر غیر از کاهش ذخایر آب زیر زمینی مشکل اینجاست که آبی نیز در حال حاضر به خاک تهران نفوذ نمی کند. ساخت سیستم های جمع آوری فاضلاب و همچنین سطح شهر تهران که از آسفالت و سیمان پوشانده شده است کاملا جلو نفوذ آب به زمین را گرفته است.
نجار خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه تربیت مدرس و سازمان اکتشاف و زمین شناسی تحقیقاتی در زمینه علل این پدیده و راهکار مهار آن در حال انجام است و پیشنهاد تخصیص اعتبار برای تحقیقات در مورد فرونشست ها به دولت ارائه شده است.
وی در مورد راهکارهای جلوگیری از فرونشست های بیشتر نیز گفت: یکی از این راهها این است که تلاش کنیم آب باران را در سطح تهران به شکلی جذب زمین کنیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: برای این کار میتوان در ساختمانهایی که احداث می شود چاه های جذبی ایجاد کرد تا آب باران در آن جمع آوری و جذب زمین شود. همچنین استفاده از فضای پارکها و برخی معابر برای نفوذ آب به زمین میتوان استفاده کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه زلزله همچنان بزرگترین تهدید تهران/ ایجاد «چاه های جذبی» برای مهار فرونشست

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات