توجه به پدافند غیرعامل توجه در حوزه اقتصادی مقاومت پایداری

توجه به پدافند غیرعامل توجه در حوزه اقتصادی مقاومت پایداری
بازدید 945 زمان 2016/11/12 کد خبر 2411

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برجام یک توافق چند جانبه و بین‌المللی و نیازمند پیگیری است، گفت: …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برجام یک توافق چند جانبه و بین‌المللی و نیازمند پیگیری است، گفت: باید مراقبت کنیم از برجام انتظار زیادی نداشته باشیم که همه مشکلات را برطرف کند، زیرا رفع همه مشکلات به برجام گره نخورده است.

 علی اکبر پرویزی صبح امروز(۲۲ آبان ماه) در همایش توانمند سازی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با برگزاری همایش توانمندسازی زنان امیدواریم موضوعات پیگیری شود و شاهد توسعه کار و توسعه و اشتغال بانوان در استان باشیم.

وی افزود: تاکنون در حوزه روستایی تلاش‌هایی شده و صندوق خرد زنان روستایی که جزو صندوق‌های تعاون است در استان شکل گرفته و ما نیز مبلغی به این تعاونی‌ها کمک می‌کنیم تا توفیقاتی در اشتغال به وجود آید.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مجموعه اقتصاد کشور صدها شغل را در بر دارد، بیان کرد: بخش عمده‌ای از مشاغل کشور شغل‌های کوچک و بنگاه‌های کوچک اقتصادی هستند.

پرویزی تصریح کرد: در تمام کشور بانوان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی و حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی حضور دارند، اما در حوزه‌های اجرایی ما نتوانسته ایم به خوبی از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در آموزش و پروش و بیمارستان‌ها  نیز از ظرفیت بانوان به خوبی براساس ارائه خدمات استفاده شده، اما در برخی از دستگاه‌های اجرایی این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مناطق دورتر و شهرهای کوچک‌تر کمتر از ظرفیت‌های بانوان استفاده می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم به تدریج این فضا برای بانوان فراهم شود و بانوان در حوزه‌هایی که می‌توانند ورود پیدا کنند.

موضوعات عمومی و اجتماعی کشور با اشتغال و تولید گره می‌خورد پرویزی ادامه داد: اگر در کشور به حوزه پدافند غیرعامل توجه شود در حوزه اقتصادی مقاومت پایداری خواهیم داشت. نمی‌توان با سلاح کشور را نگه داشت، بلکه همه موضوعات عمومی و اجتماعی کشور با اشتغال و تولید گره می‌خورد و نقطه آسیب‌های انقلاب اسلامی اینجاست که باید در این حوزه موفق شویم تا دنیا با نگاه دیگری به ما بنگرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی باعث شده که استکبار جهانی از موضوع اقتصادی به کشور آسیب بزند، گفت: تحریم‌ها آثاری بر کشور دارد که دولت با تدبیر برخی از این مشکلات را برطرف کرده است.

پرویزی بیان کرد: برجام یک توافق چند جانبه و بین‌المللی و نیازمند پیگیری است، اما تعیین کننده نیست باید مراقبت کنیم و از برجام انتظار زیادی نداشته باشیم که همه مشکلات را برطرف کند زیرا همه مشکلات به برجام گره نخورده است.

وی تصریح کرد: با توافق برجام امیدواریم در یک مسیر صحیح قدم برداریم و اهداف خود را به صورت درستی پیش ببریم تا به کشور آسیبی نرسد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همه مسئول هستند که دست به دست یکدیگر در این مسیر قدم بردارند تا اقتصاد خانواده‌ها و کشور تأمین شود و این امر نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها در کشور است.

پرویزی با اشاره به اینکه بانوان در حوزه صنایع دستی حرف اول را می‌زنند، خاطرنشان کرد: تقریبا بخش عمده‌ای از آنان در حوزه دامداری و کشاورزی  نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در شهرها و روستاها باعث به وجود آمدن شغل‌هایی می‌شود و عامل گردش اقتصادی در کشور است، افزود: برای سرمایه‌گذاری، پیش نیازهایی لازم است که در این راستا طی یک سال گذشته اصلاحاتی برای تسهیل سرمایه‌گذاری انجام شده است.

پرویزی با بیان اینکه امیدواریم موانع سرمایه‌گذاری به صورت جدی از بین برود تا فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود، گفت: در این راستا باید برای سرمایه گذار  امنیت درونی ایجاد شود تا سرمایه آن حفظ و تضمینی برای بازگشت سرمایه باشد.

پرویزی با اشاره به اینکه شرایط سرمایه‌گذاری هنوز جامع نیست، تصریح کرد: نگاه‌های بسته ای در دستگاه‌ها وجود دارد که باید چاره‌اندیشی شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه توجه به پدافند غیرعامل توجه در حوزه اقتصادی مقاومت پایداری

توضیحات ظریف درباره تجاوز هواپیمای سعودی به حریم ایران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم های …

ظریف: حضور دشمن‌شکن مردم در انتخابات با هدایت رهبری غبارهای دروغ و ایران‌هراسی را از بین برد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل “دکتر محمد جواد ظریف” عصر پنجشنبه در همایش روز جهانی ام‌اس حضور یافت و سخنرانی کرد. بخش‌هایی …

مسئولان درباره نقض برجام تصمیم قاطع بگیرند

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی مصوبه اخیر سنای آمریکا در بحث …

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه سنا اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه ۹۶ در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن …

آخرین اخبار و مقالات