آلودگی هوای تهران در وضعیت هشدار

آلودگی هوای تهران در وضعیت هشدار
بازدید 781 زمان 2016/11/13 کد خبر 2417

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل احد وظیفه با تأکید بر اینکه امروز و فردا آسمان کلان‌شهرها و خصوصاً تهران و کرج با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل احد وظیفه با تأکید بر اینکه امروز و فردا آسمان کلان‌شهرها و خصوصاً تهران و کرج با آلودگی ‌مواجه است، بیان کرد: ‌تحلیل ‌نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی بیانگر پایداری و سکون نسبی هوا برای امروز و فردا است که پیامد آن افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، اراک، تهران، کرج و قزوین خصوصاً در روز جاری است.
 وی ادامه داد: ‌گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی شرکت کنترل کیفیت هوا، سازمان‌های هواشناسی و محیط زیست‌،‌ روند افزایش چگالی آلاینده‌های جوی را نشان می‌دهند که بیشترین آن در روز جاری برآورد شده است.
 مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: با توجه به تداوم سکون نسبی هوا تا روز دوشنبه، پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج و اصفهان در حد ناسالم برای همه گروه‌ها باشد.
 وظیفه یادآور شد: روز آینده (دوشنبه) موجی از شمال خزر عبور می‌کند که وزش باد در دامنه‌‌های البرز را افزایش می‌دهد.
 وی افزود: بدین ترتیب این سامانه وزش باد را در دامنه‌های جنوبی البرز ‌نیز تا حد کمی افزایش می‌دهد و اواخر وقت فردا قدری از این آلاینده‌‌ها کاسته می‌شود.
 مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: بدین ترتیب بعد از ظهر روز آینده با وزش باد، چگالی آلاینده‌های جوی در تهران و البرز اندکی کاهش خواهد یافت و از میزان آلاینده‌ها در حد محدودی کاسته می‌شود و هوا برای همه گروه‌‌های حساس در حد ناسالم خواهد بود‌‌.
 وی افزود: امروز شاخص کیفیت هوای تهران بالای عدد ۱۵۰ قرار گرفته و هوا وارد وضعیت قرمز یا همان هشدار شده است که برای همه رده‌‌های سنی ناسالم تشخیص داده شد.
 مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: زمانی که می گوییم هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است به این معنا نیست که سایر افراد تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، بلکه سایر افراد جامعه هم تحت تأثیر همان آلودگی‌ها قرار دارند.
 وظیفه یادآور شد: توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری و فعالیت در فضای آزاد اجتناب کنند، همچنین برای کاهش نسبی آلاینده‌ها به شهروندان عزیز‌ می‌شود برای تردد در شهر در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده ‌کنند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آلودگی هوای تهران در وضعیت هشدار

نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق چاه +عکس

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حوالی ساعت ۵:۳۵ صبح امروز در تماس با سامانه ۱۲۵ حادثه سقوط کارگری جوان …

سقوط کارگر ساختمانی از طبقه چهارم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش، حوالی ساعت ۱۰:۳۵ صبح امروز حادثه سقوط یک کارگر از ارتفاع به سامانه ۱۲۵ اطلاع …

ریزش آوار در زمین گودبرداری شده، قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملسید جلال ملکی در گفت‌وگو با ، در این باره گفت: وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

آخرین اخبار و مقالات