آموزش‌های پدافند غیرعامل در شهرستان سنندج

آموزش‌های پدافند غیرعامل در شهرستان سنندج
بازدید 861 زمان 2016/11/22 کد خبر 2612

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل  محمد ابراهیم زارعی ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل در سنندج، ضمن تشکر از اصحاب رسانه استان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل  محمد ابراهیم زارعی ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل در سنندج، ضمن تشکر از اصحاب رسانه استان اظهار داشت: همه ادارات در حوزه پدافند غیرعامل کارهایی انجام دادند و انتظار داریم اداره راه و شهرسازی هم که یکی از متولیان این امر است به صورت جدی پیگیر باشد.
وی گفت: پدافند غیرعامل از آغاز خلقت انسان وجود داشته است و در گذشته انسان‌ها برای مقابله با خطرات به غارها پناه می‌آوردند و در شهرها خندق و  تنل‌هایی ایجاد می‌کردند و پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با خطرات احتمالی می‌کردند.
فرماندار شهرستان سنندج تصریح کرد: از روزی که انسان زندگی می‌کند می‌خواهد در امان باشد و پدافند غیرعامل یعنی پیش از آنکه اتفاقی برای ما بیفتد امنیت خود را پیش‌بینی و تدابیری اندیشیده باشیم و باید از گذشته درس بگیریم تا در مقابل خطرات بتوانیم مقابله کنیم.
وی گفت: پدافند غیرعامل خیلی به صورت جدی به آن اهمیت داده نشده است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست و حتی در بعضی از ادارات در سطح شهرستان سنندج مورد غفلت قرار گرفته که نیاز است بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: غفلت ما موجب می‌شود که دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیر شویم بنابراین لازم است به اهمیت پدافند غیرعامل توجه داشته باشیم.
زارعی افزود: آموزش مداوم، تاثیرگذار و اثربخش در حوزه پدافند غیرعامل خیلی مهم است و اگر آموزش نداشته باشیم و آموزش‌هایمان به روز و جدید نباشد موفق نیستیم و  آموزش‌های پدافند غیرعامل در سطح شهرستان سنندج باید تقویت شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انواع و اقسام گوشی‌ها و فضاهای مجازی که به وجود آمده اگر برای خطرات آنها فکری نکنیم خطر دارد و باید در حوزه پدافند غیرعامل فرزندان و خانواده‌های خود را از طریق رسانه‌ها آموزش بدهیم.
فرماندار شهرستان سنندج گفت: باید همیشه از وضعیت اداره و خانه خودمان آگاهی داشته باشیم و برای مقابله با بحران ها فکر و برنامه داشته باشیم و همکاران شهرداری باید نسبت به تهیه لیست کاملی از پناه‌گاه‌های سطح شهر اقدام و به روز کند چون امکانات بسیار ارزشمندی هستند.
وی گفت: باید همیشه برای اتفاقات احتمالی فکر مقابله و برنامه داشته باشیم و روش‌های مختلف و زیرساخت‌های لازم پیش‌بینی شود و به درستی از فضاهای موجود استفاده کنیم.
آموزش ۱۶ هزار خانوار شهرستان سنندج در راستای پدافند غیرعامل
در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج اظهار داشت: اقداماتی که در مرکز بهداشت سنندج در راستای بحران و پدافند غیرعامل انجام شده این است که خانوارها را بر اساس ۱۵ سوال استاندارد ارزیابی می‌کنیم و هر سال ۲۵ درصد از خانوارها را ارزیابی و آموزش لازم به آنها داده می‌شود.
جهانبخش یوسفی با اشاره به ارزیابی ۱۳۰ واحد دولتی در مرکز بهداشت سنندج، شهری، روستایی و مراکز مشاوره  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایمنی و سازه مراکز بهداشت حدود ۲۰ درصد مجموعه سازه و غیرسازه ایمن است.
وی گفت: در سطح شهرستان سنندج ۱۶ هزار خانوار شهری و روستایی آموزش پدافند غیرعامل داده شدند و ارزیابی‌ها بر اساس سئوالات استاندارد جهانی سنجش و آموزش داده می‌شوند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آموزش‌های پدافند غیرعامل در شهرستان سنندج

حفاظت از سلامت مردم مهمترین راهبرد پدافند زیستی است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، محمدصادق طهماسبی در نشست آموزشی پدافند غیرعامل زیستی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل ابعاد گوناگونی …

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …

آمریکا از طریق روسیه به ایران پیام داده است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به نقل از روزنامه الرأی چاپ کویت، این روزنامه با درج خبری مدعی شد ایالات متحده آمریکا …

آخرین اخبار و مقالات