آثار سو بیوتروریسم از نگاه پدافند غیرعامل

آثار سو بیوتروریسم از نگاه پدافند غیرعامل
بازدید 992 زمان 2016/11/22 کد خبر 2614

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل محمود عباسی معاون وزیر دادگستری،در آیین اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی به مهمترین نتایج کنگره حقوق …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل محمود عباسی معاون وزیر دادگستری،در آیین اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی به مهمترین نتایج کنگره حقوق ژنتیک اشاره و افزود: باید ضمن حمایت از ذخایر ژنتیکی ، قوانین لازم برای حمایت از مخترعان و محققان در عرصه زیست فناوری و پژوهش‌های ژنتیک مورد تصویب قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد ساختار ملی جبران خسارات آزمونی در تحقیقات ژنتیک از جمله مسائل مهم در حقوق پزشکی و حقوق ژنتیک است که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.معاون وزیر دادگستری در ادامه بر ضرورت حمایت قانونی از بیماران در خصوص آثار افشای اطلاعات نتیکی توسط دستگاهها و مسئولان تاکید و آن را موضوعی مهم در این عرصه خطیر عنوان کرد.

عباسی همچنین بسترسازی مناسب برای توسعه ژن درمانی و تحقیقات مرتبط با آن ، استفاده از ادله
ژنتیکی در فرایند دادرسی برای افزایش سرعت و دقت و تدوین کدهای اخلاقی و لوایح خاص در خصوص تحقیقات ژنتیک را ضروری برشمرد.

معاون وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: رفع موانع تجاری سازی یافته‌های حاصل از تحقیقات ژنتیک ، توجه به ابعاد حقوقی دوپینگ ژنتیکی و مقابله با آثار سو آن بر جوامع بشری و توجه ویژه به حریم ژنتیکی و حمایت قانونی از آن از نتایج این کنکره در یزد است.

عباسی ، ضرورت مقابله با آثار سو بیوتروریسم از نگاه پدافند غیرعامل ، رفع ابهامات قانونی در مشاوره ژنتیک به عنوان بخش استاندارد مراقبت‌های دوران بارداری و تبیین مرزهای مشترک حقوق و اخلاق در پژوهش‌های ژنتیک را یک ضرورت و مورد تاکید قرار داد.

این مسئول اظهار داشت: توجه قانونگذار به رفع ابهامات و خلاهای قانونی موجود در انتشار نتایج تحقیقات ژنتیک و تشکیل کمیته حقوق سلامت ذیل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همراه با اجرای طرح‌های تحقیقاتی برای تهیه لوایح حقوق سلامت در قوه قضائیه جدی گرفته شود.

عباسی ابراز امیدواری کرد تا نتایج این کنگره بتواند برای کشور در موضوع ژنتیک و حقوق پزشکی موثر واقع شود.

چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی در حقوق ژنتیک با حضور کارشناسان و متخصصان به مدت ۲ روز در دانشگاه یزد همراه با سخنرانی وزیر دادگستری ، استاندار یزد و با ارایه مقاله و پوستر برگزار شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آثار سو بیوتروریسم از نگاه پدافند غیرعامل

آخرین اخبار و مقالات