تدوین پیوست مدیریت بحران با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان/ توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های شهری

تدوین پیوست مدیریت بحران با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان/ توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های شهری
بازدید 874 زمان 2016/11/24 کد خبر 2691

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل احمدرضا مرادی با حضور در برنامه «اینجا اصفهان» اظهار کرد: با توجه به بند ۱۶ برنامه های …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل احمدرضا مرادی با حضور در برنامه «اینجا اصفهان» اظهار کرد: با توجه به بند ۱۶ برنامه های ابلاغی شهرداری اصفهان برای مدیریت بحران پیوست مدیریت بحران با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با رویکرد حمل و نقل و ترافیک در حال تدوین است.
وی افزود: واژه پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که برای کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی، تسهیل در مدیریت بحران و پایداری ملی و حفظ تأسیسات کشور در برابر دشمنان بالقوه و بالفعل صورت می گیرد.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان یاد آور شد: کلیه دستگاه های اجرایی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست های کلی نظام و ماده ۲۱۵ برنامه پنجم توسعه موظف به اجرای دستورالعمل های پدافند غیرعامل هستند.
وی ادامه داد: در این راستا ۱۲ کارگروه  در این مدیریت تشکیل شده است که مسئولیت پشتیبانی و خدمات شهری آن بر عهده شهرداری هاست.
مرادی تاکید کرد: در همین راستا مدیریت شهری، رسیدگی به زیر ساخت های شهری و اماکن عمومی و رعایت الزامات پدافند غیرعامل را دنبال می کند.
وی افزود: این مدیریت در سال ۸۲ بافرمان مقام معظم رهبری با هدف استمرار فعالیت های زیربنایی تشکیل شده است.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان اضافه کرد: ایمن سازی و مقاوم کردن اماکن عمومی و مسکونی، تأمین مکان های امن برای مواقع خاص مثل سیل و زلزله و آماده سازی زیرساخت ها برای اسکان اضطراری و تأمین آمایش شهری از مجموعه راهبردهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شهرداری اصفهان است.
وی اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان را از مهم ترین بخش های این مدیریت دانست و ادامه داد: توسعه فرهنگ و نهادینه سازی باور عمومی مردم از الزامات مدیریت شهری باتوجه به مبحث ۲۱ ساختمان است.
مرادی عنوان کرد: در این راستا، آموزش های این مدیریت به ۲ صورت همگانی و تخصصی انجام می شود.
وی افزود: آموزش ها در ابتدا در خانه های فرهنگ مناطق ۹، ۱۰ و ۱۵ شهرداری اصفهان شروع شده و در منطقه ۲ نیز ادامه پیدا کرده است.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: این آموزش ها، شهروندان را برای اقدام مناسب در شرایط بحرانی در بخش های کمک های اولیه، اطفای حریق، اصول و مبانی پدافند غیرعامل و مدیریت مصرف در آب و گاز آماده می کند.
وی ادامه داد: نقش رسانه و اطلاع رسانی در جلوگیری از شایعات برای تصمیم گیری به موقع غیرقابل انکار است.
مرادی خاطر نشان کرد: الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های شهری نیز مورد توجه بوده که دستورالعمل آن به سازمان های  طراحی و عمران شهرداری اصفهان ارسال شده است.
وی افزود: بر این اساس در پروژه های حمل و نقل و ترافیک و بزرگراه ها، مرکزهمایش های بین المللی این مسأله در نظر گرفته شده و در پروژه های شاخص مثل قطار شهری اصفهان نیز مشاور پدافند غیرعامل تعیین شده است.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان اظهار کرد: در کل کشور سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران از یکدیگر جدا هستند اما با توجه به اشتراک موضوع فراوان در این ۲ نهاد، در برخی از دستگاه های اجرایی از جمله مدیریت شهری اصفهان برای هماهنگی بیشتر به صورت یکجا تشکیل شده است.
وی ادامه داد: نحوه برخورد و مدیریت بحران ها باتوجه به نوع آن ها که به طبیعی و ساخت دست بشر تقسیم می شوند متفاوت است.
مرادی گفت: باغ فدک در شمال شهر اصفهان به منظور اسکان اضطراری، خطوط  «BRT»  برای استفاده خودروهای امدادی و پناهگاه های مترو از جمله موراد پیش بینی شده برای مقابله با بحران ها هستند.
وی در پایان افزود: احیای بافت فرسوده نیز از ملزومات دیگر شهرداری اصفهان برای مدیریت بحران است چراکه این مناطق در برخی نقاط دارای گلوگاه هایی هستند که امدادرسانی را دچار مشکل می کنند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تدوین پیوست مدیریت بحران با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان/ توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های شهری

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …

آمریکا از طریق روسیه به ایران پیام داده است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به نقل از روزنامه الرأی چاپ کویت، این روزنامه با درج خبری مدعی شد ایالات متحده آمریکا …

بانک اطلاعاتی حوادث پارس جنوبی ایجاد می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  مظاهر انصاری صبح امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های HSE در فازهای مختلف پارس جنوبی با …

آخرین اخبار و مقالات