حادثه قطار در سمنان

حادثه قطار در سمنان
بازدید 976 زمان 2016/11/25 کد خبر 2709

مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی: ۲ واگن از قطار تبریز-مشهد در حادثه سمنان آسیب دیده است ایسنا نوشت: مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی …


مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی: ۲ واگن از قطار تبریز-مشهد در حادثه سمنان آسیب دیده است
ایسنا نوشت:
مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها دو واگن از قطار تبریز-مشهد در حادثه سمنان آسیب دیده است، گفت: این قطار ظهر روز گذشته از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود.
میر حسن موسوی با ارائه توضیحاتی در خصوص آسیب دیدن قطار تبریز- مشهد اظهار کرد: این قطار روز گذشته ساعت ۱۱:۵۰ از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود که امروز حدود ساعت ۸ صبح در مسیر بین سمنان – دامغان با قطار سمنان- مشهد برخورد کرده است.
وی افزود: در این برخورد دو واگن از قطار تبریز-مشهد آسیب دیده و آتش گرفته اما قطار سمنان – مشهد بیشتر از قطار تبریز – مشهد آسیب دیده است. فعلا اطلاعات دقیقی از شمار مصدومان این حادثه در دست نیست و منتظریم تا اطلاعات کاملی از مرکز سمنان دریافت کنیم.
موسوی گفت: همشهریانی که از بستگانشان در این قطار هستند و اکنون به تلفن همراه خود پاسخ نمی دهند نگران نباشند چرا که در مسیر راه آهن آنتن قطع می شود و توان پاسخگویی ندارند. به محض دریافت اطلاعات کامل از تعداد مصدومان این حادثه سریعا اطلاع رسانی خواهیم کرد.به گفته وی، بقیه واگن های قطار از دو واگن آسیب دیده جدا شده و به سمت مشهد حرکت کرده است.
جرئیات حادثه قطار سمنان و آمار قربانیان
سرپرست اورژانس کشور: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند
تسنیم نوشت:
 سرپرست اورژانس کشور به جزئیات جدیدی از حادثه قطار سمنان پرداخت و گفت: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.
پیر حسین کولیوند با اشاره به اینکه پس از ۴ تا ۵ ساعت امداد رسانی به حادثه قطار محور سمنان و دامغان تعداد مصدومان به ۵۲ نفر رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد مصدومان ۴۳ نفر به بیمارستان ولایت دامغان و ۹ مصدوم به به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.
سرپرست اورژانس کشور درباره تعداد دقیق جان باختگان این حادثه نیز با موکول کردن ارائه آمار به ساعت دیگری عنوان کرد: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.
همچنین در این راستا پیرحسین کولیوند – سرپرست اورژانس کشور نیز صبح امروز پس از حادثه برخورد دو قطار در سمنان، دستورات لازم برای رسیدگی به وضعیت موجود را صادر کرد.
در این زمینه نیروهای اورژانس از طریق زمینی و هوایی برای خدمت دهی به مجروحان و پوشش این حادثه به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.
سرپرست اورژانس کشور پس از وقوع حادثه به سرعت عازم محل برخورد دو قطار شده است تا بتواند با حضور در محل حادثه خدمتی بهتر از سوی اورژانسی‌ها به مجروحان داشته باشد.
به گزارش وزارت بهداشت – این حادثه که ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح امروز جمعه ۵ آذر رخ داده است تاکنون سبب کشته شدن پنج نفر شده است که در پی حادثه از طرف اورژانس ۱۲ آمبولانس ۲ اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.
جرئیات حادثه قطار سمنان و آمار قربانیان

افزایش تعداد مصدومین سانحه برخورد دو قطار

میزان نوشت:

تعداد مصدومین سانحه برخورد دوقطار به ۷۰ نفرافزایش یافت.
بر اساس اعلام اورژانس کشور تعداد مصدومین سانحه برخورد دو قطار مسافربری به ۷۰ نفر افزایش یافت.
طبق آمار ۱۱ نفر از مصدومین در بخش اورژانس بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.
۴۵ مصدوم در بیمارستان ولایت دامغان‌ بستری هستند و ۱۴ مصدوم در کلینیک تخصصی دامغان و به صورت سرپایی درمان شدند.
جرئیات حادثه قطار سمنان و آمار قربانیان

  جان‌باختگان حادثه قطار فعلاً ۹ نفر / ادامه امداد رسانی؛ آمارها نهایی نیست

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور به جزئیات جدیدی از حادثه قطار سمنان پرداخت و گفت: جان‌باختگان حادثه قطار فعلاً ۹ نفر شده است.
مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، با اعلام ۹ کشته بر اثر حادثه برخورد دو قطار در محور سمنان – دامغان از انتقال ۷۲ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و بیمارستان کوثر سمنان خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین به این نکته اشاره کرد که آمار جانباتخگان و مصدومان نهایی نیست زیرا امدادرسانی همچنان ادامه دارد.
در این راستا مهدی شادنوش – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز عنوان کرده است که تاکنون ۸۵ مصدوم سانحه قطار سمنان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شدند.

 جرئیات حادثه قطار سمنان و آمار قربانیان
جرئیات حادثه قطار سمنان و آمار قربانیان
   اسامی  مجروحان حادثه برخورد۲ قطار

به گزارش خبرگزاری فارس، اسامی مصدومین حادثه قطار مسافربری منتقل شده به بیمارستان ولایت دامغان به شرح زیر اعلام شد:

۱٫ زینب احمدی
۲٫ فرشته احمدی
۳٫ آیت الله عالیشاه
۳٫ محمد بهلولی
۴٫ علی اصغر اصغری
۵٫ عطا علی پور
۶٫ محمد جعفر یغمائیان
۷٫ همت جورسی
۸٫ علیرضا ناجی
۹٫ احمد جورسی
۱۰ . احمد بهاری
۱۱٫ عارف نجف‌پور
۱۲٫ حسین علی‌پور
۱۳٫ داوود بیرامی
۱۴٫ شیدا وطن‌خواه
۱۵٫ سعید ستوده
۱۶٫ فاطمه یغمائیان
۱۷٫ داوود زمانی
۱۸٫ شمسی وطن خواه
۱۹٫ نیرنگ پران
۲۰ . غلام ارشدی
۲۱٫ محمد خسه جهانی
۲۲٫ اسدالله کاویان
۲۳٫ عمادالدین حسینی
۲۴٫ ملیکا حسینی
۲۵٫ محمد رسوبی
۲۶٫ کبری بهاری
۲۷٫ سجاد عزیزی
۲۸٫ سامان بشیری
۲۹٫ طیبه میصعه
۳۰٫ اصغر پرویزی

سرپرست اورژانس کشور خبر داد؛
اجساد ۲۵ مسافر از واگن های سوخته خارج شد/۷۵ مصدوم در حادثه سمنان
سرپرست مرکز اورژانس کشور، تعداد مصدومین حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری را ۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون اجساد ۲۵ مسافر از قطار خارج شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند که در محل حادثه حضور دارد، افزود: تاکنون تعداد ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی سمنان و دامغان منتقل شده اند.
وی با اعلام اینکه ۶۶ نفر در مراکز درمانی دامغان و ۹ نفر در بیمارستان کوثر سمنان بستری هستند، گفت: ۱۱نفر از مصدومان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
سرپرست مرکز اورژانس کشور در ادامه به آمار کشته شدگان حادثه اشاره کرد و افزود: تا کنون اجساد ٢٥ نفر از مسافرینی که جانشان را از دست دادند بعد از مهار آتش سوزی از واگن ها خارج شده و تلاش امداد گران برای خارج کردن مصدومین احتمالی و یا بقیه اجساد ادامه دارد.:سرپرست مرکز اورژانس کشور اعلام کرد
افزایش تعداد کشته شدگان حادثه سمنان به ۳۵ نفر/ شناسایی اجساد سخت است
سرپرست مرکز اورژانس کشور ضمن اعلام افزایش کشته شدگان حادثه برخورد قطارهای مسافربری سمنان به ۳۵ نفر، اعلام کرد: اجساد کاملا سوخته‌اند و شناسایی آنها بسیار سخت است.
به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند ضمن اشاره به آمار  ۳۵ نفری کشته‌شدگان این حادثه اظهار کرد: شرایط سختی در محل وقوع حادثه وجود دارد و در حال حاضر آتش اطفاء شده است. جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.
بنابر اطلاع روابط عمومی اورژانس کشور، وی ادامه داد: آمار نهایی مصدومان منتقل شده به مراکز درمانی ۸۰ نفر گزارش شده است. هم اکنون نیروها در حال جست‌وجوی سایر اجساد هستند.  اجساد کاملا سوخته‌اند وشناسایی آنها بسیار سخت است

  • عنوان خبر :

    حادثه قطار در سمنان

  • کد خبر :

    2709

  • نوع حادثه :

    صنعتی

  • زمان وقوع :

    5/9/1395

  • شهر :

    سمنان

  • سختی حادثه :

    بالا

  • تعداد تلفات جانی :

    25 نفر کشته ، 75 نفر مصدوم

  • خسارت مالی :

    میلیاردی

  • زیرساخت تحت تاثیر قرار گرفت :

    زیر ساخت های حمل نقل


خبر های مشابه حادثه قطار در سمنان

خسارت آتش سوزی در کوره پالایشگاه اول پارس جنوبی جزیی اعلام شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، بهرام دشتی نژاد گفت: این آتش سوزی که ساعت ۲۰ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) به …

حمایت تامین اجتماعی ازحادثه دیده ناشی ازکار مشروط به حق بیمه نیست

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، به استناد ماده ٦٠ قانون تأمین‌اجتماعی، حوادث …

بیشترین قربانیان حوادث کار در اصفهان بین ۳۰ تا ۳۹ سال سن دارند

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملغفور راستین در گفت‌وگو با اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، دو هزار و ۵۱۱ …

آتش سوزی در پتروشیمی بندر امام ماهشهر

مسئول مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ اس یی) مجتمع پتروشیمی بندرامام از آتش سوزی خارج از این مجتمع و در بخش جمع آوری …

آخرین اخبار و مقالات