تعیین ۱۷ اولویت نقشه راه کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران

تعیین ۱۷ اولویت نقشه راه کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران
بازدید 902 زمان 2016/11/29 کد خبر 2771

 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، در اين نشست گزارشي از فعاليت هاي كميته تخصصي هشدار و مديريت سيلاب شهر تهران ارائه …


 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، در اين نشست گزارشي از فعاليت هاي كميته تخصصي هشدار و مديريت سيلاب شهر تهران ارائه و ضمن جمع بندي نتايج جلسات برگزار شده، برنامه آتي اين كميته اعلام و ١٧ عنوان راهبردهاي اصلي احصاء شده تشريح شد.

در ادامه همچنین ، گزارش معاونت فني و عمراني شهرداري تهران در خصوص عملياتي كردن طرح جامع مديريت آب هاي سطحي شهر تهران ارايه و مطالعات و اقدامات اجرايي آن مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این که این نشست بعد از تشکیل جلسات کمیته های اصلی کارگروه سیلاب برگزار می شود، از مرور نتایج فعالیت کارگروه ها برای تصویب نهایی آن خبر داد.

وی از نتایج به دست آمده و جمع بندی نهایی آن به عنوان نقشه راه مشترک برای مدیریت سیلاب و کاهش خطرپذیری آن در پایتخت نام برد و یادآور شد: با برگزاری جلسات و تهیه نقشه راه تکلیف همه دستگاه های متولی در زمینه پیشگیری از خطرپذیری سیلاب مشخص شده و این سازمان ها باید فعالیت های خود را در این زمینه انجام دهند.

وی در ادامه بر اهمیت نقش دبیرخانه این مجموعه تاکید کرد و افزود: اهمیت نقش دبیرخانه در پیگیری مصوبات جلسات و فعالیت های سازمان ها در این زمینه مشخص است و باید این نقش را جدی گرفت.

در این نشست همچنین دکتر اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز  ضمن تاکید بر تعیین اولویت های کوتاه مدت و بلند مدت در اجرای این طرح ، گفت: هر چقدر اقدامات کوتاه مدت در هنگام اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد، کارها بهتر انجام می شود.

در ادامه این جلسه فاطمه صالح معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران تهران از تعیین ۱۷ اولویت به عنوان ابزار پایه برای اجرای طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب خبر داد.

در ادامه این نشست همچنین عناوین و شناسنامه های ۱۷ برنامه “نقشه راه کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران” برابر پیوست تصویب و مقرر شد مفاد آن برابر اولویت بندی پروژه ها در دستور کار دستگاه های مختلف قرار گیرد و پیگیری های لازم از طریق دبیرخانه صورت پذیرد و نهادهای ذی ربط گزارش های مربوطه را به دبیرخانه ارائه تا مراتب به عنوان پیش نیاز تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران به شورای اسلامی شهر تهران اعلام شود.

کمسیسون با تاکید بر اجرای اقدامات اضطراری و کوتاه مدت  مقرر نمود  تا موانع فعالیت ها و اقدامات مذکور از جمله طرح اجرایی کردن آزادسازی تصرفات بستر و حریم رودخانه ها توسط سازمان ها  جهت پیگیری به دبیرخانه کمیسیون اعلام شود تا پیگیری های لازم از طریق دبیرخانه صورت پذیرد.

تدوین ساز و کار اجرایی اخذ تعهد نامه و بیمه نامه سیلاب برای صدور پروانه ساختمانی برای مالکین قانونی  و پیگیری به منظور تسریع در تصویب نقشه های حریم و بستر در کمیته ماده ۵ از سوی معاونت شهرسازی و معماری از دیگر مصوبات  مهم این نشست بود.

تعیین 17 اولویت نقشه راه کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه تعیین ۱۷ اولویت نقشه راه کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران

نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق چاه +عکس

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حوالی ساعت ۵:۳۵ صبح امروز در تماس با سامانه ۱۲۵ حادثه سقوط کارگری جوان …

سقوط کارگر ساختمانی از طبقه چهارم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش، حوالی ساعت ۱۰:۳۵ صبح امروز حادثه سقوط یک کارگر از ارتفاع به سامانه ۱۲۵ اطلاع …

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

آخرین اخبار و مقالات