همایش آموزشی پدافند غیرعامل ویژه بسیجیان کرمان برگزار شد

همایش آموزشی پدافند غیرعامل ویژه بسیجیان کرمان برگزار شد
بازدید 574 زمان 2016/12/01 کد خبر 2820

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان کرمان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان کرمان در سخنانی با اشاره به موضوع پدافند غیر عامل و ضرورت آن گفت : پدافند غیر عامل از زمان خلقت بشر به وجود آمده و تاکنون ادامه داشته و گسترده شده است.
همایش آموزشی پدافند غیرعامل ویژه بسیجیان کرمان برگزار شد

وی با اشاره به جنگ های به وقوع پیوسته در طی دوران های مختلف و بررسی آنها گفت : در حال حاضرجنگ به صورت یک پدیده ی اجتماعی در آمده است ، بنابراین وظیفه ی خطیر و اساسی ما در مقابله با  آن ، مصون سازی کشور در برابر تهدیدات و بی اثر کردن این تهدیدات  در داخل و خارج از کشور است .

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت : همانطور که خود را در برابر بیماری ها واکسینه می کنیم باید کشور خود را نیز در برابر تهدیدات خارجی و بلایی طبیعی نیز مصون سازی نمائیم .

سلاجقه، واژه ی پدافند غیر عامل را همطراز با واژه ی دفاع دانست و اظهار داشت : در پدافند غیر عامل، یا دفاع با استفاده از سلاح می باشد که به نوعی دفاع عامل است و یا بدون استفاده از سلاح و با استفاده از یکسری اقدامات و تمهیدات است که به واسطه ی آن در پی کاهش آسیب های وارده به نیروی انسانی ،تاسیسات و تجهیزات در داخل کشور می باشیم .

وی با ذکر این مطلب که : ترکیب پدافند غیر عامل ، ترکیبی کشوری و لشکری است گفت : گستره ی فعالیت های پدافند غیر عامل ،  شامل همه بخش های خصوصی و دولتی می شود.

مدیر کل پدافند غیر عاملاستانداری اظهار داشت : ما باید آمادگی مقابله در برابر تمامی تهدیدات و بلایای طبیعی و انسان ساخت را داشته باشیم .

وی تهدید و آسیب پذیری را دو محور اساسیدر پدافند غیر عامل دانست و اظهار داشت : باید تلاش کنیم که آسیب پذیری را کم نموده و آن را از خود  دور نمائیم و با شناخت  تهدیدات طبیعی و انسان ساخت و ارائه راه حل برای آن ها،  همه ی مردم جامعه را با این تهدیدات آشنا نموده و آن را از بین ببریم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه همایش آموزشی پدافند غیرعامل ویژه بسیجیان کرمان برگزار شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات