با تحریم می‌توانیم ایران را به هر کاری وادار کنیم/نیازی به برجام نداریم

با تحریم می‌توانیم ایران را به هر کاری وادار کنیم/نیازی به برجام نداریم
بازدید 582 زمان 2016/12/03 کد خبر 2838

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «دیوید پردو»، نماینده ایالت «جورجیا» در مجلس سنای آمریکا بعد از دیدار با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «دیوید پردو»، نماینده ایالت «جورجیا» در مجلس سنای آمریکا بعد از دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت که ایالات متحده می‌تواند از توان تحریمی‌اش برای وادار کردن ایران به انجام هر کاری استفاده کند. 

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا نیازی به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به اهدافش در قبال تهران ندارد. 

«پرود» گفت: «معتقدم ایالات متحده از لحاظ توانایی تحریم به اندازه کافی قوی هست که بتوانیم آنها را به نقطه‌ای برسانیم که می‌خواهیم با آن توافق به آنجا برسیم.»

وی اضافه کرد: «کاری که ما تلاش می‌کنیم انجام دهیم ترغیب رئیس‌جمهور منتخب به آغاز آن مباحثات است، چون من معتقدم توافق فعلی قابل قبول نیست و نمی‌توان آن را ادامه داد.»

اظهارات «پرود» یک روز بعد از تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله «قانون تحریم‌های ایران» در مجلس سنا مطرح می‌شود. این طرح روز پنجشنبه با ۹۹ رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رسید. 

مجلس نمایندگان آمریکا هم قبلاً این طرح را با ۴۱۹ رأی موافق و تنها یک رأی مخالف تصویب کرده بود.

مصوبه کنگره آمریکا برای تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران اکنون بایستی برای تبدیل شدن به قانون برای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شود. کاخ سفید اعلام کرد انتظار می‌رود اوباما مصوبه کنگره را امضا کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه با تحریم می‌توانیم ایران را به هر کاری وادار کنیم/نیازی به برجام نداریم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات