ارائه آموزش‌های کاربردی HSE و پدافند غیر عامل در نواحی گاز استان بوشهر

ارائه آموزش‌های کاربردی HSE و پدافند غیر عامل در نواحی گاز استان بوشهر
بازدید 596 زمان 2016/12/03 کد خبر 2850

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ناصر جمالی در این رابطه بیان داشت : طی این دوره‌های آموزشی کلیه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ناصر جمالی در این رابطه بیان داشت : طی این دوره‌های آموزشی کلیه نیروهای عملیاتی در پنج ناحیه جم ، کاکی ، کنگان ، آبپخش و بوشهر آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

ایشان در ادامه هدف از برگزاری این کلاس ها را ، ارتقاء سطح علمی و آموزشی کارکنان در مواجهه با شرایط اضطراری و آمادگی هرچه بیشتر ایشان جهت واکنش مناسب در این شرایط عنوان نمود.

به گفته وی کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ،تاسیسات و تجهیزات حیاتی در شرایط اضطراری از جمله دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی می باشد. مهندس جمالی در ادامه یاداور شد : تدریس این دوره ها را کارشناسان HSE شرکت گاز استان بوشهر برعهده داشتند.

ایشان همچنین اظهار داشت : موضوعاتی نظیر پرمیت و مجوز انجام کار ، مبانی ایمنی و آتش نشانی ، ارگونومی صنعتی و بلندکردن بار ، مدیریت بحران و شرایط اضطراری و .. از جمله مباحث آموزشی مطروحه در این دوره آموزشی بوده و کارکنان در این دوره با مفاهیمی نظیر پدافند عامل وغیرعامل، انواع آن، راهکارها، موانع و نحوه عمل در مواقع بحرانی نیز آشنا شدند.

کارشناس HSE شرکت گاز استان بوشهر در خاتمه با ابیان اینکه پدافند غیرعامل، اقدامی غیر نظامی به منظور دفاع از کشور، تاسیسات و سازه هاست ، برگزاری کلاس ها و دوره‌های آموزشی مرتبط در این زمینه را یکی از گام‌های مهم و زیربنایی جهت تحقق اهداف راهبردی دفاع غیرعامل، تقویت توان دفاعی، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه‌های کلان ملی کشور دانسته و افزود : با توجه به اهمیت تاسیسات شرکت‌های نفت و گاز در کشور، آموزش‌های مرتبط با پدافند غیر عامل باید اولویت ویژه ای به خود اختصاص دهد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ارائه آموزش‌های کاربردی HSE و پدافند غیر عامل در نواحی گاز استان بوشهر

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات