رونمایی اطلس مطالعات راهبردی غذای ایرانی

رونمایی اطلس مطالعات راهبردی غذای ایرانی
بازدید 539 زمان 2016/12/04 کد خبر 2886

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، هدف از رونمایی اطلس جامع غذای ایرانی، بررسی ساز و کارها و ابزارهای مناسب برای برندسازی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، هدف از رونمایی اطلس جامع غذای ایرانی، بررسی ساز و کارها و ابزارهای مناسب برای برندسازی محصولات تولیدی غذایی و معرفی الگوهای برتر در این زمینه بیان شده است.
یکی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ‘ سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ‘ درباره تهیه این اطلس گفت: کشف طعم های جدید و احیای سنت های آشپزی ملی و بومی از جمله دیگر اهداف رونمایی از این اطلس به شمار می رود.
ستار کیانپور افزود: این اطلس تا حد زیادی می تواند رابطه صنعت گردشگری و صنعت غذا را مستحکم تر کند.
این اطلس توسط کارشناسان حوزه گردشگری و غذا و با نظرات کارشناسی تشکل های اقتصادی و مردمی و با رویکرد عملیاتی رونمایی شد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین از سند مطالعات راهبردی غذای ایرانی در جریان برگزاری این جشنواره پرده برداری شد.
کسب و کار خلاق محور در حوزه غذای ایرانی، استفاده از سرمایه و نظرات فعالان اقتصادی در حوزه صنعت گردشگری و غذا و همچنین توسعه کمی و کیفی صنعت غذایی از جمله اهداف رونمایی از این سند راهبردی عنوان شده است. در این سند راهبردی موارد مرتبط با فرهنگ گردشگری، امنیت غذایی و پدافند غیرعامل مرتبط با این پیوند مورد بررسی قرار گرفته است.
تاکید بر صداقت، روزی حلال، صنعت غذایی و پژوهش در حوزه تجاری سازی حوزه گردشگری و غذا از دیگر محورهای این سند راهبردی به شمار می رود.
جشنواره منطقه ای ‘سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری’ با حضور نمایندگان پنج استان کشور با هدف
فرهنگ سازی، توجه بیشتر به غذا به عنوان مقوله ای مهم در صنعت گردشگری و نمایش و عرضه غذاهای بومی و سنتی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی از امروز (پنجشنبه) تا ۱۳ آذر در مجموعه تاریخی کاخ چهلستون اصفهان برگزار می شود.
در این جشنواره استان های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی به معرفی برترین مرکز پذیرایی،
برترین آشپز، بهترین غذای سرآشپز، بهترین پیش غذا، غذا دسر، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی می پردازند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رونمایی اطلس مطالعات راهبردی غذای ایرانی

آخرین اخبار و مقالات