بررسی مهمترین چالش های فراروی حال و آینده در همایش ملی پدافند غیر عامل خزر

بررسی مهمترین چالش های فراروی حال و آینده در همایش ملی پدافند غیر عامل خزر
بازدید 843 زمان 2016/12/06 کد خبر 2955

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت برگزاری اولین همایش پدافند غیر عامل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت برگزاری اولین همایش پدافند غیر عامل حوزه دریای خزر با هدف هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسائل دریای خزر در رشت اظهار داشت : باتوجه به اعلام آمادگی چندین استان برای برگزاری این همایش اما باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته میزبانی این همایش به گیلان داده شد و با افتخار مباحث برگزاری آن را دنبال می کنیم.
محمدعلی نجفی افزود : به یاری خداوند در مباحث ملی این همایش از ظرفیت تمامی استان ها بهره‌مند خواهیم شد و در بخش فراملی نیز با هماهنگی وزارت خارجه از سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای CIS و قفقاز دعوت نموده تا مباحث این همایش که در آذر ماه برگزار می شود به بحث گذاشته شود.
وی در ادامه به داشتن اندیشه‌های مشترک فراوان در مباحث زیست محیطی، کشاورزی با این کشورها افزود : امیدواریم با کمک یکدیگر مباحث مختلف از جمله آلودگی دریای خزر را حل کنیم.
وی به مقالات خوب ارسال شده و قابل استناد در این همایش اشاره کرد و افزود : انشاء ا… بتوانیم از فرصت برگزاری این همایش در جهت توسعه استان و کشور بهره گیریم.
استاندار گیلان اجرای برنامه‌های دریا محور را از جمله اولویت‌های استان برشمرد و افزود : توسعه حمل و نقل و گردشگری دریایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
نجفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در تمامی دنیا در عمق دریا از سرمایه‌های دریا بهره‌مند می‌شوند و در ایران که به دریا می‌رسیم متوقف می‌شویم اظهار داشت : این جمله بسیار پرمعنی بوده که باید از ظرفیت‌های دریا بیش از پیش بهره‌ گیریم.
استاندار گیلان اظهار داشت : بهره‌گیری از منابع آبی ودریا محوری از جمله مباحث اساسی در توسعه گیلان به شمار می‌رود.
وی بر لزوم توسعه اقتصاد دریا محور و مباحث حمل و نقل دریایی و بهره‌گیری از پدافند غیرعامل در این بخش تأکید کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات خوب در حال شکل گیری در بنادر استان اظهار داشت : مجتمع بندر کاسپین منطقه آزاد با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تنی در حال شکل گیری است.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید نگاهمان در توسعه بنادر خزر به ۵۰ سال آینده باشد افزود : ۲ اسکله از این بندر که با ظرفیت بخش خصوصی و منطقه آزاد صورت پذیرفته امسال آماده افتتاح می شود.
استاندار گیلان با اشاره به نگاه پدافند غیرعامل به جنگ نرم اظهار داشت : در بخش مباحث سایبری بخش‌های امنیتی، نظامی و انتظامی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند.
دکتر نجفی با بیان اینکه با همت و تلاش نیروهای جوان این استان شاهد توفیقات خوبی در مباحث دانش بنیان و استفاده از فناوری روز هستیم افزود : در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین است باید با تمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کرده و نگاه ویژه‌ای به توسعه اقتصادی استان و کشور داشته باشیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید نگاهمان به مباحث پدافند غیرعامل نگاه بلند مدت باشد افزود : الحمدا… توفیقات خوبی در بخش مقابله با مگس زیتون و گیاه مهاجم سنبل آبی صورت گرفته است.
وی بر لزوم حمایت بیشتر از مسائل زیستی استان تأکید کرد وبا بیان اینکه استانی که کمتر از ۱ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده بیش از ۳ درصد تولیدات مواد غذایی کشور را تولید می‌کند افزود : باتوجه به وجود ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سهم سنگین استان در تأمین مواد غذایی کشور باید شرایط ویژه گیلان در مباحث پدافند غیرعامل در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه نباید کارهای روزمره و اجرایی فرصت اندیشیدن و تفکر را از ما بگیرد افزود :فرصت تفکر، اندیشیدن، برنامه‌ریزی و هدایت در مباحث پدافند غیرعامل لحاظ شده است.
وی گیلان را جزو حادثه خیرترین استان‌های کشور دانست و افزود : به عنوان نمونه وزش باد شدید روز گذشته با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در چند شهر استان نمونه‌ای از این حوادث است که گیلان با آن مواجه است و باید پیش‌بینی و تدابیر لازم جهت مقابله با آن صورت پذیرد.
وی بر لزوم نگاه ویژه کشوری به گیلان در بخش اعتبارات مقابله با بحران تأکید کرد وافزود : گیلان سالانه پذیرای ۲۸ تا ۳۰ میلیون مسافری است که در این استان اقامت دارند به گونه‌ای که ماهانه به میزان جمعیت خود به طور متوسط میزبان مسافران از اقصی نقاط کشور است.
وی ساماندهی و ورود و خروج مسافرین به گیلان را نیازمند امکانات و اختصاص بخش اعظمی از توان استان عنوان کرد .
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بررسی مهمترین چالش های فراروی حال و آینده در همایش ملی پدافند غیر عامل خزر

تب کنگو مهار شده است/ تمامی مراکز درمانی آماده‌باش هستند

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درباره کنترل و مهار تب کریمه کنگو که مدتی است در کشور شایع شده …

جلسه قرارگاه پدافند زیستی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، آشناگر معاون سیاسی امنیتی و جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان کردستان در جلسه قرارگاه پدافند …

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های تب کنگو در کشور

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل دکتر محمد مهدی گویا به آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اشاره کرد و …

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

آخرین اخبار و مقالات