بازسازی و تجهیز ۲۰ حلقه چاه در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل

بازسازی و تجهیز ۲۰ حلقه چاه در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل
بازدید 789 زمان 2016/12/07 کد خبر 2986

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی جان صادق‌پور از آغاز عملیات بازسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰ حلقه چاه در شهر قم …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی جان صادق‌پور از آغاز عملیات بازسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰ حلقه چاه در شهر قم خبر داد و گفت: این عملیات با هدف افزایش اطمینان از تأمین آب شرب سالم و بهداشتی شهر قم در شرایط اضطراری انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه عملیات نوسازی این چاه‌ها در حوزه شهر قم و دست علی‌آباد با عمق ۱۵۰ تا ۲۵۰ متری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات، ظرفیت تولید آب چاه‌ها به ۲۵۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد که توانایی تأمین ۷۰ درصد آب مورد نیاز شهر را دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان اینکه این مبلغ از اعتبارات داخلی آبفا تأمین خواهد شد، گفت: در اجرای این پروژه، نوسازی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ، تجهیز دو حلقه چاه به کنترل‌کننده دور، تعویض یک‌هزار متر کابل چاه، تعویض ۴۰۰ متر لوله آبده و تجهیز دو حلقه چاه جدید در دستور کار قرار دارد.
وی اجرای این پروژه را در راستای پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: در صورت ایجاد مشکل در مسیر خط انتقال آب از سدکوچری به قم می‌توان با راه‌اندازی این چاه‌ها بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز شهروندان را تأمین و از بروز بحران جلوگیری کرد.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بازسازی و تجهیز ۲۰ حلقه چاه در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل

نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق چاه +عکس

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حوالی ساعت ۵:۳۵ صبح امروز در تماس با سامانه ۱۲۵ حادثه سقوط کارگری جوان …

بازسازی حفره عظیم فرونشست زمین در ژاپن

حفره عظیم ایجاد شده در اثر فرونشست زمین که در شهر فوکوکا در جنوب غرب ژاپن ایجاد شده بود با ۳۰ متر عرض و ۱۵ …

آخرین اخبار و مقالات