در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استفاده از توان سازمانها و مردم یک اصل اساسی است

در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استفاده از توان سازمانها و مردم یک اصل اساسی است
بازدید 705 زمان 2016/12/07 کد خبر 2998

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، قاسم شهابی عصر سه شنبه در کارگروه امداد و نجات استان مازندران که در محل سالن …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، قاسم شهابی عصر سه شنبه در کارگروه امداد و نجات استان مازندران که در محل سالن جلسات شرکت توزیع برق استان برگزار شد، اظهار کرد: در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استفاده از توان سازمانها و مردم یک اصل اساسی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود:  مشارکت و حضور مردم در صحنه به همراه نمایندگان آنها در شوراهای شهر و روستا می تواند مشکلات و مسائل حوزه های  تحت مدیریت را تشریح و گوشزد کند در عین حال  لازم است از توان مردمی در پیشرفت کارها در زمان بحران استفاده شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران،   بحث مدیریت بحران و مدیریت مصرف را مورد اشاره قرار داد و  گفت: مدیریت مصرف مصداق کامل پدافند غیر عامل است و این در حالی است که مشترکان در تابستان با صرفه جویی در مصرف و عدم استفاده از وسایل غیر ضروری  می توانند در گذر از پیک تابستان کمک شایان توجهی به خادمان خود در صنعت توزیع برق داشته باشند.
شهابی، با اشاره به بارش سنگین برف هفته  اول آذر ماه  و طوفان اخیر در استان  و قطعی برق، آب و مشکلات پیش آمده ناشی از بارش برف، اظهار کرد:  جهت برق رسانی و برگرداندن آسیب ها های ناشی از بحران، اکیپ های عملیاتی و ماموران برق از سراسر استان و نیز استان تهران (استانهای معین) برای رفع مشکل ناشی از بارش برف وارد مناطق بحران زده برفی شدند.
وی، در ادامه با بیان اینکه بارش برف حدود ۱.۵ متری و برودت هوا تا ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر، در مازندران در بیش از چند دهه بی سابقه بوده است، ادامه داد: با سرما و یخبندان و مسدود شدن جاده ها روستایی، محورها، جاده های شهری در نخستین ساعات بارش، همکاران ما با حضور موثر و به موقع به صورت شبانه روزی و ایثارگرانه کار امداد رسانی برق در حوزه توزیع برق مازندران و در شهرستانهای سوادکوه، بابل و آمل را انجام دادند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، افزود: در نخستین ساعات امداد رسانی برق هشت هزار مشترک وصل شد و این در حالی است که میزان خسارت بحران برف آذرماه امسال به توزیع برق مازندران در محاسبات اولیه دو و نیم میلیارد تومان برآورد شد.
شهابی افتادن شاخه ها روی سیم های اصلی برق دلیل قطعی برق در مناطق بحران زده برفی بوده است.
وی، یادآور شد: در برق رسانی به مناطق شهری و روستایی شهرستان آمل که کانون اصلی بارش برف و سرمای شدید بود ۱۰۰ اکیپ اجرایی فنی و عملیاتی با ۲۵۰ نیروی انسانی فعال و کشیک با لوازم و تجهیزات کامل و کار شبانه روزی و ایثارگرانه، کار برق رسانی را انجام دادند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، اطلاع رسانی به موقع و لحظه به لحظه اقدامات اکیپ عملیاتی و فنی توزیع برق مازندران از سوی رسانه های استان را مورد اشاره قرار داد و ضمن قدردانی از عملکرد رسانه های جمعی، مکتوب و مجازی استان، گفت: تاب آوری جامعه در زمان بحران و مدیریت بحران از موضوعات مهمی است که  عدم وجود آن موجب اختلال در امر امداد رسانی خواهد شد.
شهابی، ادامه داد: رسانه ها نقش انکار ناپذیری در جامعه دارند البته  زمان بحران ازعرصه ها یی است که رسانه ها می توانند نقش موثری در این عرصه و  مدیریت بحران ایفاء کنند.
وی افزود:  رسانه ها می توانند در زمان بحران جدیدترین اخبار مربوط به وقایع اتفاق افتاده را در اختیار مردم قرار دهند و هم می توانند مردم را به انجام اقدامات مثبت تشویق کنند و زمینه را برای حفظ آرامش آنها فراهم کنند.
شهابی،   در بخش دیگری بر توجه به موضوع پیشگیری و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت:  یکی از ابزارهای کاربردی و مفیدی که در زمان کمبود و قطع برق می تواند مورد استفاده قرار گیرد دیزل ژنراتور است زیرا این دستگاه‌ها در شرایط بحران می توانند مشکل کمبود یا قطع برق را بخوبی مرتفع کند.
این مقام مسئول، در ادامه استفاده از دیزل ژنراتورها  را در تمام دنیا به عنوان ضروری ترین وسیله برای تامین مایحتاج حیاتی  مردم در زمان بحران عنوان و بر  استفاده از دیزل ژنراتورها در مراکز ثقل، مهم و حساس استان همچون  بیمارستانها، چاه های آب، مجتمع های آبرسانی، فرودگاه ها، بنادر، صدا و سیما و … تاکید کرد.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استفاده از توان سازمانها و مردم یک اصل اساسی است

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات