استقرار پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو

استقرار پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو
بازدید 849 زمان 2016/12/07 کد خبر 3039

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه گران قیمت ترین سرمایه گذاری شهرداری و نظام در خدمت به مردم، ساختار مترو است گفت: سرمایه گذاری بسیار زیادی برای مترو تهران هم در زمینه ساخت ابنیه و هم برای تامین تجهیزات صورت گرفته که آن را تبدیل به سازه ای کم نظیر در شهر کرده است.
وی با اشاره به اینکه هرقطار مترو۲۰۰۰ نفر را در خود جای می دهد و در جابجایی این جمعیت فشرده رعایت مسائل ایمنی و آتش نشانی بسیار مهم است افزود: این تراکم جمعیت در هیچ نقطه ای از تهران وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه پیشگیری و ایمنی در حوادث باید ۱۰۰ درصد باشد اظهار داشت: پیشنهاد ما این است تا دپارتمانی برای موضوع ایمنی و آتش نشانی در حوزه مترو تشکیل شود تا کمک فراوانی در پیشگیری از حوادث در این شهر زیر زمینی باشد.
به گفته احمدی بافنده سازه مترو تهران دارای ظرفیت بالقوه در پدافند غیر عامل است و در صورت بروز بحران می تواند یک پناهگاه امن برای مردم باشد، بنابراین دسترسی به ایستگاه ها و مسیرهای خروج اضطراری از تونل ها باید در اختیار آتش نشانی و سازمان های امدادی قرار گیرد.
 وی با اشاره به اینکه ما با نیروی جوان و  داوطلب خود می توانیم در خدمت آتش نشانی باشیم گفت: برخی از تجهیزات مترو مانند هواکش ها و سیستم برق نیاز به امنیت بیشتری دارد که با تشکیل تیم مشترک بین مترو و سازمان ْآتش نشانی می توان حوادث ناشی از این تجهیزات را پیش بینی و کنترل کرد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان سخنان خود نمره مثبتی به فعالیت آتش نشانی در روی زمین و ارتفاع داد و تصریح کرد: اکنون نوبت آن است که برای شهر زیر زمینی فکری شود تا به صورت کامل این منطقه تحت کنترل و امدادرسانی قرار گیرد.
در ادامه مهندس سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز با تشکر از مدیر عامل و مسئولان مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون حادثه و بحران جدی در مترو تهران رخ نداده است اما ما باید توان خود در پیشگری و مدیریت بحران در مترو را ارتقا دهیم.
ضمن ارائه پیشنهاد برای در نظر گرفتن پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو تصریح کرد: غافلگیری مایه سرافکندگی است در حال حاضر که تجهیزات به روز برندهای آتش نشانی اروپا در اختیار ما قرار دارد و باید به طور کامل امنیت شهروندان به خصوص مسافران مترو مورد توجه قرار گیرد.
بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو، در دوره های آتش نشانی ویژه کارکنان مترو ۳۵۰ داوطلب تمام آموزش های لازم در سطح B آتش نشانی را در ده هزار نفر ساعت فرا گرفتند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه استقرار پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

۲ نفر توسط آتش‌نشانان همدانی نجات یافتند

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملمحمدرضا بیاناتی در گفتگو با اظهار داشت: شرکت در ۲ عملیات اطفای حریق و ۲ عملیات امداد …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

آخرین اخبار و مقالات