رزمایش امداد و نجات نیروهای مسلح با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس

رزمایش امداد و نجات نیروهای مسلح با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس
بازدید 638 زمان 2016/12/08 کد خبر 3052

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این رزمایش که برای هماهنگی و آمادگی نیروهای مسلح برای انتقال …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این رزمایش که برای هماهنگی و آمادگی نیروهای مسلح برای انتقال مصدومین و مجروحین برگزار شد،ابتدا فرمانده پایگاه هوائی شهید دوران شیراز سرتیپ دوم خلبان محمدی ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدعوین و تشریح مواردی پیرامون چگونگی برگزاری این رزمایش بعنوان فرمانده مرکز کنترل فرماندهی رزمایش در ساعت ۸ صبح دستور اجراء رزمایش را صادر نمود .

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس در حاشیه برگزاری رزمایش امداد و نجات نیروهای مسلح ، در سخنانی گفت: شناسایی نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدیدات از مأموریت های پدافند غیر عامل می باشد  و فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای همیشه، نیازمند اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه های اجرایی ، نهادهای خدماتی و سازمان های امدادی است.

رزمایش امداد و نجات نیروهای مسلح با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس

رحیم آزادی در ادامه طی سخنانی پدافند غیر عامل را پشتوانه پدافند عامل خواند و برگزاری چنین رزمایش ها یی را به منظور شناسایی نقاط قوت ، ضعف ،هم افزایی ، ارزیابی میزان هماهنگی بین دستگاهی ، سنجش میزان آمادگی ، استفاده از تجهیزات برخوردار و نهایتاً بررسی پتانسیل های موجود ضروری دانست و اظهار کرد: آشنایی جامعه با اقدامات دستگاه های اجرایی ،نیرو های مسلح و نهادهای خدماتی و سازمان های امدادی مانند اورژانس ، هلال احمر ، آتش نشانی و … در حوزه پدافند غیرعامل، تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی این اصل مهم دارد.

آزادی با تآکید بر اهمیت تشکیل ستادهای میدانی در استان در کنار ستاد مرکزی پدافند غیرعامل، خواستار اشراف دقیق مدیران با تعریف، اصول، اهداف، ماموریت ها و الزامات پدافند غیرعامل شد.

وی با ارائه تعریفی علمی از پدافند غیرعامل، این اصل را مرتبط با تهدیدات انسان ساخت مانند تهاجم های هوایی، امنیتی، انتحاری و … دانست و افزود: با اتخاذ اصول پدافند غیرعامل، شاهد کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در قبال اقدامات و تهدیدات دشمن خواهیم بود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود از حاضرین در جلسه خواست تدابیر و اقدامات دیگر کشورها در این حوزه را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و اطلاعات خود را در این زمینه به روز نمایند.

وی همچنین در پایان از همکاری و اقدامات موثر فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز ، همکاران ایشان ، عوامل و دستگاه های اجرائی برگزار کننده این رزمایش دراستان  قدردانی نمود.

در ادامه سرهنگ دکتر «مهدی قائمی» رییس درمانگاه پایگاه شهید دوران و رییس شورای هماهنگی بهداشت امداد و نجات نیروهای مسلح استان فارس ضمن تشکر از همکاری و حضور تمامی مدعوین به تشریح سناریوی این رزمایش پرداخت و گفت: رزمایش امداد و نجات مجروحین و مصدومین نیروهای مسلح استان فارس از روز شنبه(۱۳ آذر) آغاز شده که مرحله اصلی رزمایش روز دوشنبه با حضور جناب آقای مهندس آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و مسئولین استان در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز برگزار گردید .

وی افزود: مرحله اصلی این رزمایش با مشارکت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ، بهداشت و درمان علوم پزشکی استان فارس، نیروهای زمینی و هوایی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی استان فارس برگزار شد .

سرهنگ قائمی تصریح کرد: در این رزمایش که برای هماهنگی و آمادگی نیروهای مسلح برای انتقال مصدومین و مجروحین برگزار شد، یک فروند بالگرد و بیش از ۱۵ دستگاه آمبولانس وظیفه انتقال مجروحین به پایگاه شهید دوران را بر عهده خواهند داشت و اقدامات درمانی اولیه برای مصدومین در این پایگاه توسط کادر پزشکی و درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی انجام می شود . 

رییس شورای هماهنگی بهداشت امداد ونجات نیروهای مسلح استان فارس اظهار داشت پیش بینی شده است، مجروحین و مصدومین پس از انتقال به پایگاه شکاری شهید دوران، بوسیله دو فروند هواپیمای سی- ۱۳۰ به پایگاه شهید لشکری تهران و از آنجابرای ادامه درمان به بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش اعزام شوند .

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رزمایش امداد و نجات نیروهای مسلح با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات