ایران اسلامی در معرض بالاترین تهدیدات قرار دارد‌

ایران اسلامی در معرض بالاترین تهدیدات قرار دارد‌
بازدید 910 زمان 2016/12/08 کد خبر 3058

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، محمد ابراهیمی عصر امروز در سمینار آموزشی پدافند غیرعامل در رشت با اشاره به اینکه بحث …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، محمد ابراهیمی عصر امروز در سمینار آموزشی پدافند غیرعامل در رشت با اشاره به اینکه بحث دفاع و حفاظت مقوله‌ای است که در تمامی جوامع بشری مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود اظهار داشت: امروز سازمان پدافند غیرعامل کشور تحت
نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه این سازمان اقدامات خود را در جهت کاهش آسیب پذیری کشور انجام می‌دهد افزود: فعال کردن تمامی ابعاد حوزه پدافند غیرعامل در کشور از سفارشات مقام معظم رهبری است و
ایشان پدافند غیرعامل را همچون شعله‌های فروزان کشور می‌دانند.

کارشناس عالی سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در معرض بالاترین تهدیدات قرار دارد بیان کرد: ایران اسلامی با وجود بالاترین تهدیدات، امروز با حضور رهبری فرزانه و ایستادگی مقتدرانه ملت همچنان بر اوج قدرت ایستاده است.

ابراهیمی آسیب‌های حیطه‌ جنگ فرهنگی و اجتماعی را برگشت ناپذیر عنوان کرد و افزود: اهمیت موضوع مذکور بارها از زبان مقام معظم رهبری به ملت ایران سفارش شده است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه فضای مجازی در جامعه کنونی تصریح کرد: در شیوه‌های نوین جنگ نرم دشمن می‌کوشد تا ارتباط مردم را با دنیای اطراف حذف کند و در مدت کوتاهی به اهداف خود دست یابد.

کارشناس عالی سازمان پدافند غیرعامل، زیرساخت‌های حیاتی کشور را مورد هجوم دشمن دانست و با بیان اینکه در جنگ امروزی دشمن با این اقدام به کشورها هجوم می‌برد خاطرنشان کرد: با تخریب زیرساخت‌ها، هر کشوری در کوتاه ترین زمان ممکن آسیب جدی می‌بیند.

ابراهیمی با بیان اینکه دشمن در آسیب رساندن به زیرساخت‌ها تمامی سازه‌ها را نابود نمی‌کند بیان کرد: اعتقاد دشمن بر این است که پس از تصرف کشور می‌تواند از زیرساخت‌ها به نفع اهداف خود استفاده کند.

وی با اشاره به نظریه واردان و حلقه‌های استراتژیک با تاکید بر اینکه در این نظریه جایگاه رهبری یک جایگاه ویژه و حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: حفظ جایگاه و شأنیت رهبری، امروز از اصول حفاظت کشور محسوب می‌شود.

کارشناس عالی سازمان پدافند غیرعامل، سیستم حمل و نقل شبکه موصلاتی را یکی دیگر از مباحث
حلقه‌های استراتژیک عنوان و تصریح کرد: باید برای تخلیه و اسکان به موقع شهروندان از شهر در مواقع لزومی برنامه ریزی‌های مدونی انجام شود که امسال برای نخستین بار پدافند غیرعامل در بودجه کشور دیده شده است.

ابراهیمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای ایران تاکید کرد: ایران اسلامی در منطقه مرکز انرژی دنیا قرار دارد و این امر شرایط کشور را ویژه و خاص می‌کند.

وی استکبارستیزی ایران اسلامی در مقابل تمام قدرت‌های استکباری را از ویژگی‌های مهم کشور بیان کرد و افزود: شرایط ژئوپلوتیکی کشور و همسایگی با بسیاری از کشورهای دنیا ایران را به کشوری مطرح در دنیا تبدیل کرده است.

کارشناس عالی سازمان پدافتد غیرعامل مکانی یابی به موقع و درست را موجب کاهش آسیب‌ها در مقاطع مختلف نام برد و افزود: با مکان یابی‌های درست و به‌موقع سطح تهدیدات در کشور به‌صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

ابراهیمی پدافند غیرعامل را راهکاری در شناسایی و مقابله به موقع با آسیب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در پدافند غیرعامل باید به شیوه درست، تهدیدها و چالش‌ها را بررسی و شناسایی کرد.

 



خبر های مشابه ایران اسلامی در معرض بالاترین تهدیدات قرار دارد‌

اطلاعات تماس

آدرس تهران – میدان رسالت، خیابان شهید مدنی، خیابان شهید یاوری، پلاک ۱۷، واحد ۱-۳ شماره های تماس  ۷۷۴۷۲۵۸۸ ایمیل مدیریت dr.alavifar@gmail.com دپارتمان پروژه ها …

اعترافات عجیب و بی‌سابقه نخست‌وزیر قطر!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  نخست‌وزیر سابق قطر طی اظهاراتی بی‌سابقه اذعان کرد کشورش در توطئه‌های ریاض و شماری از کشورهای عربی …

قاسمی: نگاه دلار محور آمریکا به مقوله تروریسم، بلای جان امنیت جهانی است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به …

شمخانی: ایران آماده اعزام نظامیان خود برای حفظ نظم در مناطق کاهش تنش است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،”علی شمخانی” نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به‌منظور شرکت در …

آخرین اخبار و مقالات