باید سفیر انگلیس احضار شود

باید سفیر انگلیس احضار شود
بازدید 131 زمان 2016/12/10 کد خبر 3108

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حشمت الله فلاحت پیشه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: انگلیسی ها در طول …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حشمت الله فلاحت پیشه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: انگلیسی ها در طول تاریخی که به تاریخ پس از انقلاب ایران متصل است، دو سیاست را در منطقه در پیش گرفته اند.

وی گفت: یکی از این سیاستها بطور سنتی سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن آنها است و به طور معمول امضای انگلیسی ها در پنج دهه اخیر پشت هیچ توافق توام با ثبات، آرامش و وحدتی در منطقه خاورمیانه وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معمولا انگلیسی ها در بیشتر توطئه هایی که هدفش ایجاد شقاق در منطقه است نقش راهبر را ایفا می کنند اظهار داشت: در حال حاضر نیز آنها مشغول چنین کاری هستند.

فلاحت پیشه افزود: موضوع دوم نیز این است که انگلیسی ها از سال ۱۹۷۰ میلادی به این سو معمولا نقش لاشه خوار سیاستهای آمریکا را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: یعنی در طول پنجاه سال اخیر هر جایی که آمریکائیها ویرانه و خرابی به بار آوردند ، انگلیسی ها بعنوان لاشه خوار در آنجا حضور پیدا کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر نیز شاهدیم که سیاست های توام با جنگ آمریکا منطقه را دچار آشوب کرده و در چنین شرایطی، انگلیسی ها تلاش دارند تا سیاست های خود را پیش ببرند.

فلاحت پیشه با اشاره به سیاست های رسانه ای انگلیس تصریح کرد: برای روشنگری در قبال سیاستهای انگلیس باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر انگلیسی ها در سایت بی بی سی فارسی، نقشه های تقسیم کشورهای منطقه به چندین کشور بعنوان پیشنهاد را حتی روی سایت ها و رسانه های خود نیز قرار دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به قانون مصوب کنگره آمریکا مبنی بر الزام دولت این کشور برای استفاده از پولهای عربستان در بازپرداخت غرامت بازماندگان ۱۱ سپتامبر و در شرایطی که پولهای عربی در داخل این کشور دیگر احساس امنیت نمی کنند، انگلیسی ها تلاش دارند با شکل دهی به سیاست هایی نزدیک به عربستان، بخشی از این سرمایه ها را به سمت انگلیس هدایت کنند.

فلاحت پیشه در ادامه در خصوص وظیفه و عملکرد دولت و مجلس در این زمینه گفت : انتظار ما این است که دولت برخورد جدی تری با موضوع داشته باشد.

وی اضافه کرد: انگلیسی ها در تاریخ مناسباتشان با ایران همواره دارای نقش منفی بوده اند و حداقل باید سفیر انگلیس در این رابطه احضار و این مسائل به آنها گوشزد شود، ضمن اینکه یکی از تنها مواردی که مجلس شورای اسلامی رسما در قبال آن قانون دارد، انگلیس است و بر اساس این قانون اگر انگلیسی ها نقش مداخله آمیز یا منفی در قبال ایران داشته باشند ، حتما مجلس باید دولت را ملزم کند تا اقدامات متقابل علیه انگلیس انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: این اقدام متقابل رفتاری از برخورد اقتصادی یا کاهش مناسبات جاری اقتصادی تا تنزل روابط سیاسی را می تواند در بر بگیرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه باید سفیر انگلیس احضار شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات