ترامپ باید سپاه ایران را به عنوان سازمان تروریستی در نظر بگیرد!

ترامپ باید سپاه ایران را به عنوان سازمان تروریستی در نظر بگیرد!
بازدید 646 زمان 2016/12/12 کد خبر 3150

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل«جوزف لیبرمن» سناتور اسبق ایالت «کنتیکت» و رئیس انجمن اتحاد علیه ایران هسته‌ای به همراه «مارک والس» …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل«جوزف لیبرمن» سناتور اسبق ایالت «کنتیکت» و رئیس انجمن اتحاد علیه ایران هسته‌ای به همراه «مارک والس» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در امور مدیریت و اصلاحات و مدیر اجرایی انجمن اتحاد علیه ایران هسته‌ای در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» ضمن اعلام مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) خواستار اتخاذ مواضع سخت‌تر مقابل ایران شدند.

در این گزارش اینگونه آمده است، همچون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، ما به شدت با برجام مخالفیم بنابراین با وعده ترامپ در خصوص از بین بردن این توافق هسته‌ای ابراز همدردی می‌کنیم اما امیدواریم که ترامپ و دولت وی در وهله اول تلاش خود را به کار گیرند تا به شدت این توافق ر ا اجرا کنند و سپس فراتر از محدوده موضوع هسته‌ای در خصوص این توافق مجدداً وارد مذاکره شود تا توافقی بهتر برای ما و جهان حاصل آورد.

در این مقاله پیشنهاد شده است که دولت ترامپ قبل از مذاکره مجدد با ایران، از طریق رایزنی با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی، دست خود را در مذاکرات تقویت کند.

نویسندگان این مقاله حذف کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را اشتباه دانستند و اینگونه نوشتند، این کشورها از گروه ۱+۵ جا افتادند و این به دو دلیل اشتباه بوده است: زیرا کشورهای عربی و اسرائیل همپیمانان ما هستند و ایران همپیمان ما نیست و دلیل بعدی این است که کشورهای منطقه، تا حد زیادی در خطر هستند و به همین دلیل می‌بایست در برآمدی که مذاکرات با ایران به همراه داشت، تا حد زیادی ابراز نظر می کردند.

برخلاف اعتراف بسیاری از مقامات غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهداتش مطابق برجام، این گزارش مدعی شده است که الگوی رفتار بی‌پروای ایران در یکسال گذشته تسریع بخشیده شده است.

این گزارش اینگونه ادامه داد، لفاظی‌های ایران علیه اسرائیل و کشورهای عربی و آمریکا محکم‌تر شده است و اقداماتی را که در پیش گرفته است بر پایه همین اظهاراتشان می‌باشد.

این مقامات آمریکایی سپس توصیه کردند که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، ائتلاف جدید برای مذاکره با ایران باید به سیاست‌هایی که در برجام حذف شده است، رسیدگی کند بعنوان مثال باید به دنبال توافقی با ایران باشد که طبق آن فعالیت‌های ایران در منطقه که آمریکا آن را تعارضات منطقه‌ای می‌داند را سرکوب کند، حمایت از کشورها و گروههایی که آمریکا آنها را تروریستی می داند را قطع کند و به مسئله نقض حقوق بشر ایران نیز پرداخته شود.

این گزارش سپس نوشته است که در قبال چنین تعهداتی که ایران در توافق جدید با گروه ۱+۵ می‌دهد، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور لغو می‌شود و حتی می‌تواند مسئله عادی سازی روابط با ایران را نیز در نظر گرفت.

لیبرمن و والس سپس تصریح کردند که اگر ایران از چنین توافقی سر باز زد، آمریکا و همپیمانانش، اهرم بیشتری برای مسئول دانستن و تنبیه ایران طبق توافق موجود دارند.

این گزارش همچنین به دولت ترامپ توصیه کرده است که کل سپاه پاسداران ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی در نظر بگیرد و همین امر موجب می شود که سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌هایی از ایران که به سپاه پاسداران ایران ارتباط دارد مسدود شود.

این گزارش همچنین توصیه کرد که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از لایحه‌ کنگره برای تنبیه بخش‌هایی از اقتصاد ایران که مربوط به برنامه موشک بالستیک ایران است، حمایت کند و پیشنهاد مسدود کردن دسترسی ایران به دلار آمریکا را نیز مطرح کند.

بر اساس این گزارش، وادار کردن ایران به پایبندی به روح برجام نیازمند تقویت بازدارندگی است. گوشزد کردن پیامدهای ادامه ناسازگاری به ایران و حتی دادن مجوز استفاده از نیروی نظامی در شرایط بسیار بحرانی موجب می‌شود که محاسبات ایران احتمالاً دچار تغییراتی شود.

این مقامات آمریکایی ادامه دادند که اگر ایران مسیر و رویه خود را تغییر نداد، دونالد ترامپ می‌بایست به وضوح اعلام کند که آمادگی وضع دور جدیدی از تحریم‌های جامع ثانویه علیه ایران را دارا است و سپس باید از برجام عقب‌نشینی کند و آن موقع است که دولت آمریکا باید برجام را پاره کند.

این گزارش سپس در پایان در توجیه پاره کردن برجام اینگونه نتیجه‌گیری کرد، در پیش‌ گرفتن راهبرد گام به گام به وضوح مشخص می‌کند که آمریکا تمایل همکاری با یاران را دارد اما اگر هیچ‌ راه‌حل دیپلماتیک در قبال ایران جواب نداد، پیامدهایی برای تهران وجود خواهد داشت. در بهترین شرایط، چنین رویکردی قابل تحول و تغییر است، حداقل اینکه توافق کنونی هسته‌ای با ایران بازنویسی می‌شود.

منبع : افکارنیوز

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ترامپ باید سپاه ایران را به عنوان سازمان تروریستی در نظر بگیرد!

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات