کاهش آمار مرگ افراد مرتبط با کار در سطح کشور

کاهش آمار مرگ افراد مرتبط با کار در سطح کشور
بازدید 696 زمان 2016/12/15 کد خبر 3209

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی ربیعی صبح پنج شنبه در همایش بررسی و تحلیل قانون مشاغل سخت و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی ربیعی صبح پنج شنبه در همایش بررسی و تحلیل قانون مشاغل سخت و زیان آور گفت : ثمره در کنار هم بودن کار و رفاه اجتماعی هماهنگی، انتقال دانش و استاندارد کردن رویه های کاری است که امروز در این در این همایش محقق شده است و این تنها سیاستی است که به موفقیت خواهد رسید.


وی با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت از ضرورت وحدت کارگزاران دولتی در وزارت بهداشت، قوه قضاییه و وزارت کار در راستای کارآمدی بیشتر در جامعه خبر می دهد.


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: رسالت دین اسلام نجات انسان ها و تحقق زندگی سالم برای آنان است و اخلاق و کرامت انسانی از ویژگی های پیامبر اکرم است که در ذهن ها متبادر می‌شود و امروز جامعه نیازمند پایبندی به این ویژگی‌ها است.


ربیعی گفت: صیانت از حقوق کارگران و چگونگی همراهی و حفظ حقوق کارفرمایان در کنار حفظ حقوق کارگران از اهداف برگزاری این همایش است و هدف اصلی ما بیم زدایی از زندگی ۴۰ میلیون ایرانی است.


وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی کارکرد های زیادی می تواند داشته باشد، اما هنوز به اهداف خود درباره این موضوع نرسیده است و به رسالت خود دست نیافته است.


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دفترچه بیمه و مستمری دادن تنها رسالت سازمان تامین اجتماعی نیست، گفت: ساماندهی و افزایش کیفیت زندگی مردم ثمره ای است که تامین اجتماعی در حرکت خود به سوی توسعه نیازمند دست یابی به آن است.


ربیعی افزود: افزایش خدمات رسانی برای شاغلین در مشاغل سخت، دقت در انتخاب مشاغل سخت و در نظر گیری منفعت بنیادی کارگاه ها و زمان بندی برای افزایش کیفیت زندگی کارگران از جمله اصولی است که در این راستا وزارت کار مورد توجه قرار داده است.


وی ادامه داد: در سال  ۹۱ تعداد یک هزارو ۷۹۶ نفر جان خود را در ارتباط با کار از دست دادند، اما این آمار در سال ۹۴ به یک هزار و ۴۹۰ نفر رسید و تلاش ها باید در این راستا همچنان ادامه یابد تا ما شاهد محو مرگ خاموش از زندگی کارگران باشیم و آنان در دوران بازنشستگی از زندگی سالمتری برخوردار باشند و درد و رنج مهمان لحظه های بازنشستگی آنان نباشد.

منبع : مهر


خبر های مشابه کاهش آمار مرگ افراد مرتبط با کار در سطح کشور

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات