احداث نیروگاه ۳۲ مگاواتی برق در مشگین شهر

احداث نیروگاه ۳۲ مگاواتی برق در مشگین شهر
بازدید 603 زمان 2016/12/15 کد خبر 3213

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، میرعلی رحیمی زاد افزود: برای احداث این نیروگاه با سرمایه گذار بخش خصوصی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، میرعلی رحیمی زاد افزود: برای احداث این نیروگاه با سرمایه گذار بخش خصوصی رایزنی شده که ان شاالله در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی آن در مشگین شهر خواهیم بود .
وی گفت: این نیروگاه علاوه بر تامین برق شهرستان اشتغال زیادی را ایجاد و از بخار تولیدی آن در گلخانه ها هم استفاده خواهد شد.
فرماندار مشگین شهر احداث این نیروگاه را ضروری دانست و افزود: هم اکنون مشگین شهر دارای پست برق ۶۳ کیلووات است که تکافوی تامین برق را ندارد و لازم است این نیروگاه که بعنوان پدافند غیرعامل ایفای نقش می کند در این شهرستان احداث شود .
رحیمی زاد با اشاره به پیشرفت فزیکی پایاب سد سبلان مشگین شهر اظهار کرد:پایاب این سد با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجراست که در صورت تکمیل سه هزار و۲۰۰ هکتار اراضی را زیر پوشش خود قرار می دهد.
وی عنوان کرد: مقرر شده در این سد از الگو های کشت برتر نظیر سویا که نیاز کمتری به آب دارد استفاده شود که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است .
فرماندار مشگین شهر افزود: در صورت اختصاص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق خزانه و مشارکت بخش خصوصی پایاب این سد در کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد که البته در حال حاضر هم از پایاب سد بصورت سنتی وپمپاژ استفاده می شود اما استفاده صنعتی ،مدرن و آبیاری قطره ای از این سد مد نظر است که در صورت تکمیل شاهد استفاده بهینه از آن خواهیم بود.
فرماندار مشگین شهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد احمد بیگلو هم گفت: این سد تنها سدی است که مخزن و پایاب آن همزمان اجرا می شود و بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی شده تا پایان سال ۹۶ آبگیری شود.
رحیمی زاد در خصوص مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در مشگین شهر بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این شهرستان مطلوب است با این حال لازم است بیش از این هم مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد چرا که زمینه سرمایه گذاری در مشگین شهر مهیا شده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه احداث نیروگاه ۳۲ مگاواتی برق در مشگین شهر

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات