لزوم پیشگیری از حوادث تا مراقبت شهروندان در مواجهه با آنفلوانزای پرندگان

لزوم پیشگیری از حوادث تا مراقبت شهروندان در مواجهه با آنفلوانزای پرندگان
بازدید 561 زمان 2016/12/17 کد خبر 3227

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، چهارمین جلسه پدافند غیرعامل کرمانشاه  با حضور معاونان سیاسی اجتماعی و عمرانی فرماندار …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، چهارمین جلسه پدافند غیرعامل کرمانشاه  با حضور معاونان سیاسی اجتماعی و عمرانی فرماندار و نمایندگانی دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: نگهداری و حفظ آن‌چه که داشته‌های ما است تا به امروز و طی زمان از آن استفاده کنیم شامل کار پدافند می‌شود و زیرمجموعه‌های دیگری در زمان بارندگی، آب‌گرفتگی و سایر اتفاقات را شامل می‌شود.

سیروس‌خانی تاکید کرد: برای پرهیز از خسارات همه باید خودمان را مسؤول بدانیم که متاسفانه در آب‌گرفتگی معابر سال گذشته خیابان شهیدان اشک‌تلخ واقع در شهر کرمانشاه در مقابل عصبانیت مردم آسیب‌دیده از سیل سال گذشته، تاکنون کاری برایشان نتوانستیم انجام بدهیم و حرفی برای گفتن نداشتیم.

این مسؤول با تصریح بر اینکه رسالت هر دستگاهی پیشگیری از مشکلات مربوطه است، اعلام کرد: خبازی‌ها دستگاه مولد برق ندارند که برای خرید آن نیاز به تسهیلات دارند.

نماینده اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این جلسه، گفت: بیماری آنفلوانزا که امسال شیوع پیدا کرده بسیار واگیر و بین انسان، پرندگان و حیوانات مشترک است، البته در اثر پختن مواد غذایی حرارت بیماری از بین می‌رود و البته افراد نباید در تماس مستقیم با پرنده آلوده بوده و گوشت طیور را باید کاملا به‌مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

تورج کرمی افزود: تاکنون سه کانون بیماری طیور در شهرستان کرمانشاه شناسایی شده است و شهروندان باید از مرغ بسته‌بندی شده استفاده کرده و در هنگام تکه کردن دست‌کش بپوشند و در صورت مشاهده پرندگان خانگی مشکوک به بیماری با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ تماس بگیرند.

علی قبادی، معاون عمرانی فرماندار کرمانشاه نیز در چهارمین جلسه پدافند غیرعامل کرمانشاه، گفت: خساراتی که بر اثر اتفاقات به مردم می‌رسد جبران‌ناپذیر است، به‌عنوان مثال آب‌گرفتگی سال گذشته تاکنون بدون اقدام خاص به همان شکل باقی‌ مانده است که در واقع رویکرد ما باید پیشگیری از حوادث باشد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه لزوم پیشگیری از حوادث تا مراقبت شهروندان در مواجهه با آنفلوانزای پرندگان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات