۱۲کشته و ۵۰ زخمی در اثر برخورد یک کامیون عامل داعش با مردم در برلین +ویدیو

۱۲کشته و ۵۰ زخمی در اثر برخورد یک کامیون عامل داعش با مردم در برلین +ویدیو
بازدید 667 زمان 2016/12/20 کد خبر 3284

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملیک کامیون با ورود به بازار کریسمس برلین، منجر به کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملیک کامیون با ورود به بازار کریسمس برلین، منجر به کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر شد؛ اتفاقی که گروه تروریستی داعش رسماً مسئولیتش را برعهده گرفت و بدین ترتیب مشخص شد اقدامی مشابه آنچه قبلاً در بندر نیس فرانسه رخ داده بود، تکرار شده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ یک کامیون با ورود به بازار کریسمس برلین پایتخت آلمان، جمعیت حاضر را در این بازار را زیر گرفت. بر اثر این واقعه ۱۲ تن کشته و حدود ۵۰ تن زخمی شدند تا سال ۲۰۱۶ با وحشت برای اروپایی ها به پایان رسد.
راننده لهستانی این کامیون از محل گریخته‌ بود که از صحنه وقوع جرم فرار کرده، در نقطه ای دیگر از شهر دستگیر شده است. منابع آلمانی لحظاتی قبل، دستگیری راننده را تأیید کردند و همچنین گفته می شود که کمک راننده نیز به دست نیروهای امنیتی برلین کشته شده است.

پلیس برلین ابتدا اعلام کرد هنوز نمی تواند با اطمینان بگوید که کامیون از قصد وارد بازار کریسمس شده است یا نه اما ساعتی بعد از این حمله، گروه تروریستی داعش مسئولیت این اتفاق را برعهده گرفت و مشخص شد آنچه رخ داده، یک حمله تروریستی بوده است.

 
در پی وقوع این حمله تروریستی، سطح امنیتی در آلمان و شماری از کشورهای
اروپایی افزایش پیدا کرد. بیم آن می رود که در جریان تعطیلات سال نوی
میلادی، حوادث تروریستی تازه ای در کشورهای غربی توسط عوامل داعش رقم
بخورد.  

 
پیش از این در اقدامی مشابه، در حمله یک کامیون به تجمع مردم در شهر نیس فرانسه، گروه وسیعی کشته و زخمی شدند؛ حمله تروریستی که توسط یکی از عوامل داعش انجام شد و شکل تازه ای از حملات تروریستی را در خاک اروپا به وجود آورد.
 
 

 

منبع : تابناک


خبر های مشابه ۱۲کشته و ۵۰ زخمی در اثر برخورد یک کامیون عامل داعش با مردم در برلین +ویدیو

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات