۸ پایگاه امدادی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان قم ایجاد می‌شود

۸ پایگاه امدادی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان قم ایجاد می‌شود
بازدید 659 زمان 2016/12/21 کد خبر 3292

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت مقابله با حملات بیوتروریسم، با حضور استاندار قم، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت مقابله با حملات بیوتروریسم، با حضور استاندار قم، فرمانده نیروهای انتظامی استان، نیروهای امنیتی، امداد و خدماتی در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد.

در این رزمایش، دشمن به‌صورت فرضی اقدام تروریستی انجام داد و سپس کنترل اوضاع توسط نیروهای یگان انتظامی و امنیتی صورت گرفت و نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی وارد میدان شدند

هدف از برگزاری این همایش باز آزمایی هوشمندانه و تعامل بین دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و امدادی، توسعه قدرت بازدارندگی در مقابله با توطئه‌های دشمنان، واکنش هدفمند به تهدیدها، سنجش منشور تعامل بین نهادها و دیده‌بانی و پایش حملات دشمنان بود.

سید مهدی صادقی در حاشیه برگزاری این رزمایش، با توجه به تعامل دستگاه‌های امنیتی و امدادی در استان اظهار داشت: در زمانی که دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و امدادی با یکدیگر تعامل داشته باشند، می‌توان در برابر دشمنان و تهدیدات آنها بهتر مقابله کرد.

استاندار قم با اشاره به تهدیدات و حرکت‌های سخت دشمنان بیان کرد: برگزاری این نوع رزمایش‌ها برای نمایش آمادگی دستگاه‌ها در جهت مقابله با توطئه دشمنان بسیار خوب و تأثیر گذار است.

محمد گلفشان نیز در این همایش با اشاره به اجرای طرح زمستانی اظهار داشت: این طرح از ابتدای فصل زمستان کار خود را آغاز خواهد کرد که در سطح استان قم هشت پایگاه امدادی ثابت و سیار با حضور ۵ پزشک، امدادگر و نجات گر به مردم قم و زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم بیان کرد: در محورهای سلفچگان – قم  و قم – تهران محل‌های اسکان طراحی‌شده است که در صورت مسدود شدن راه‌ها به علت یخبندان مسافران می‌توانند از این محل‌ها بهره‌برداری کنند.

وی در مورد فعالیت بالگرد هلال‌احمر در استان قم افزود: یک فروند بالگرد از امروز در  استان قم مستقر شده که در صورت بروز حادثه‌های ناگوار بتواند در کوتاه‌ترین زمان به محل وقوع حادثه برسد. در صورتی که از سوی استانداری حمایت و کمک‌های مالی صورت گیرد و تأمین اعتباری در جمعیت هلال‌احمر استان رخ دهد می‌توانیم این بالگرد را در استان قم نگهداری کنیم.

سردار کاظم مجتبایی هم در این همایش اظهار داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی بر دستیابی به اهداف خود از جنگ‌های بیوتروریسم استفاده می‌کنند و هدفشان ضربه واردکردن به تمامیت ارضی کشورها و ارزش‌های دینی است.

رئیس پلیس قم عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان با مدیریت صحیح و هماهنگی با یکدیگر باید در برابر توطئه‌ها ایستادگی کنند.

وی بابیان اینکه جنگ بیوتروریسم یک جنگ میکروبی است، ادامه داد: دشمنان با جنگ‌های بیوتروریسم و مسموم‌کردن آب‌وخاک به دنبال آسیب رساندن به انسان‌ها و سایر جانداران هستند. جنگ بیوتروریسم یک مشکل مدرن بوده و بسیار کم‌هزینه و بی‌صداست، به همین جهت همایش پدافند غیرعامل برای نمایش توانمندی‌ها و کنترل دسیسه‌ها برگزار شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۸ پایگاه امدادی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان قم ایجاد می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات