پایگاه‌های دریایی ایران تهدیدی برای اسرائیل و عربستان است

پایگاه‌های دریایی ایران تهدیدی برای اسرائیل و عربستان است
بازدید 649 زمان 2016/12/22 کد خبر 3321

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ اندیشکده صهیونیستی “مطالعات امنیتی” در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اگر ایران در آب‌های …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ اندیشکده صهیونیستی “مطالعات امنیتی” در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اگر ایران در آب‌های سوریه و نزدیک به اسرائیل اقدام به ایجاد یک پایگاه دریایی دائم کند، خطر جدی متوجه عربستان و اسرائیل خواهد بود.

این اندیشکده صهیونیستی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ارشد نظامی ایران مبنی بر اینکه این کشور قصد دارد چند پایگاه‌ دریایی در منطقه تاسیس کند، نوشت: اسرائیل باید به رصد کامل تحرکات ایران بپردازد و در صورت لزوم چنین تاسیساتی را نابود کند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: سخنان مقامات نظامی ایران درباره ایجاد تاسیسات دریایی در منطقه، یمن یا سوریه نشانگر جاه‌طلبی‌ این کشور در غرب آسیا و حتی فراتر از آن است(!). اگر ایران موفق به تاسیس پایگاه‌های دریایی در سواحل سوریه و یمن شود، این امر تبعات دردسرسازی را به طور عمده برای اسرائیل، عربستان، آمریکا و حتی مصر و ترکیه دارد. البته هنوز مشخص نیست که حضور نظامی ایران در این زمینه به طور موقت و محدود است یا یک پایگاه دریایی دائمی را ایجاد می‌کند.

نگارنده گزارش معتقد است بدترین حالت ممکن، ساخت یک پایگاه دریایی دائم در سوریه است زیرا با این کار حضور نظامیان نیروی دریایی ایران در آب‌های مدیترانه و نزدیک به اسرائیل تقویت می‌شود. این موضوع یک تهدید جدی علیه تل‌آویو به حساب می‌آید.

مقامات صهیونیست نگران هستند ایجاد یک پایگاه دریایی در سوریه باعث ‌شود ایران به طور مرتب تجهیزات نظامی و دیگر کمک‌های خود را به حزب‌الله برساند.  

اندیشکده صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش سعی کرد توهم ناامنی از سوی ایران را برای عربستان نیز بوجود آورد و مدعی شد: اگر ایران در آب‌های نزدیک به یمن نیز پایگاه دریایی تاسیس کند، نزدیکی این کشور به جنوب عربستان می‌تواند خطرات زیادی برای ریاض به دنبال داشته باشد. ممکن است در این شرایط ایران تهدیدهایی را بر ورودی دریای سرخ برقرار کند و از ظرفیت تاثیر بر تردد دریایی کشتی‌ها به سمت آبراه سوئز و خلیج عقبه در صورت مواجهه نظامی برخوردار خواهد شد.

در این گزارش اذعان شده است زمان تاسیس، نوع  و حجم تهدیدها علیه اسرائیل و دیگر کشورها مشخص نیست.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پایگاه‌های دریایی ایران تهدیدی برای اسرائیل و عربستان است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات