تأسیس مراکز تحقیقات جدید در دانشگاه شهید چمران

تأسیس مراکز تحقیقات جدید در دانشگاه شهید چمران
بازدید 679 زمان 2016/12/22 کد خبر 3333

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به دنبال ایجاد چهار مرکز تحقیقات جدید فولاد، مطالعات زنان، لیزر و انستیتو پمپ‌های سرچاهی و درون‌چاهی در دانشگاه هستیم.
وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با گروه ملی فولاد منعقد شد و همچنین تفاهم‌نامه دیگری که با شرکت فولاد اکسین در حال انعقاد است، به دنبال ایجاد یک مرکز تحقیقات فولاد در دانشگاه هستیم؛ همچنین با تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری منعقد شد، ایجاد مرکز تحقیقات مطالعات زنان در دانشگاه در برنامه قرار دارد.
حاجی‌دولو افزود: ایجاد مرکز تحقیقات لیزر برای انجام تحقیقات لیزری و پیگیری پروژه‌هایی که با همکاری سازمان‌های دفاعی انجام می‌شود و تأسیس انستیو تحقیقات پمپ‌های سرچاهی و درون‌چاهی نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه در این بخش است.
وی با بیان اینکه مدارک لازم برای تأسیس مرکز تحقیقات مطالعات زنان و فولاد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده و در حال بررسی است، گفت: منتظر اعلام نتیجه از سوی وزارت هستیم؛ همچنین مدارک لازم برای تأسیس مرکز تحقیقات لیزر و انستیو تحقیقات پمپ‌های سرچاهی و درون‌چاهی در حال تکمیل برای ارسال به تهران است.
حاجی‌دولو تصریح کرد: با اضافه شدن این مراکز، در مجموع دانشگاه شهید چمران ۱۳ مرکز تحقیقات خواهد داشت؛ البته به‌دنبال ایجاد مرکز تحقیقات پدافند غیرعامل، مطالعات شهری و یک مرکز تحقیقات نیز در حوزه مسائل اقتصادی هستیم. مراکز تحقیقات دانشگاه تقاضامحور هستند و موجب تقویت فعالیت‌های اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان می‌شوند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تأسیس مراکز تحقیقات جدید در دانشگاه شهید چمران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات