نقش کلیدی مردم در مقابله با حملات سایبری/ رسانه ها در تبیین سیاستهای پدافند غیرعامل موثرند

نقش کلیدی مردم در مقابله با حملات سایبری/ رسانه ها در تبیین سیاستهای پدافند غیرعامل موثرند
بازدید 190 زمان 2016/12/25 کد خبر 3371

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی در گفتگو با ندای تفرش با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به آموزش مردم و مسئولان در بحث پدافند غیرعامل گفت: استان مرکزی جزء استانهای دارای وضعیت مطلوب است ولی با وضعیت ایده آل فاصله دارد.

عسگری اظهار کرد: یکی از برنامه های سال ۹۶، دسته بندی اقشار مختلف مردم از طریق دستگاههای مرتبط، استفاده از سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف و تشکیل انجمنهای علمی مربوط به پدافند غیرعامل در دانشگاهها است.

وی افزود: هدف پدافند غیرعامل احصا و مدیریت تهدیدات، پایین آمدن خسارات ناشی از تهدیدات و حملات احتمالی است که مردم ما همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس نقش داشتند، می توانند در حملات سایبری و تهدیدات اخلاقی نقش موثری داشته باشند. رسانه ها نیز نقش کلیدی در تبیین سیاستهای پدافند غیرعامل با لسان عامه مردم دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی بیان کرد: موضوع پدافند غیرعامل یک موضوع عام و گسترده ای است که هر کسی می تواند در آن نقش داشته باشد؛ رسانه ها می توانند سیاستهای ابلاغی کشور در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل برای مردم تبیین کنند و با افزایش آگاهی ها، ضریب خطر تهدیدات را کاهش دهند.

عسگری یادآور شد: هر موضوعی که ظرفیت نظام و دولت را در حوزه های مختلف بتواند افزایش دهد اعم از آموزش فرزندان در یک خانواده و پایین آوردن ضریب خطرات اخلاقی در تهدیدات مردم محور  و… به نوعی کار پدافندی است.

وی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای کاهش آسیبها و تهدیدات شبکه های اجتماعی با توجه به عمومیت استفاده از آن در میان جوانان، خاطر نشان کرد: حوزه شبکه های اجتماعی مربوط به شورای عالی فضای مجازی کشور است، اما موضوعاتی که بخواهد در حوزه امنیت و به نوعی ساختارشکنانه مربوط به حوزه پدافند غیرعامل باشد رصد و برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور پیگیری می شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نقش کلیدی مردم در مقابله با حملات سایبری/ رسانه ها در تبیین سیاستهای پدافند غیرعامل موثرند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات