پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی چهار عامل اصلی مدیریت بحران است

پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی چهار عامل اصلی مدیریت بحران است
بازدید 135 زمان 2016/12/25 کد خبر 3381

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، “هادی هادی‌نسب” در نشست خبری که به منظور گرامیداشت پنج دی ماه سالروزایمنی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، “هادی هادی‌نسب” در نشست خبری که به منظور گرامیداشت پنج دی ماه سالروزایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، با حضور اصحاب رسانه استان یزد برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در راستای رعایت موارد ایمنی در برابر بلایای طبیعی، اظهار کرد: برگزاری جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی ۱۴ گانه مدیریت بحران از جمله اقدامات پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران استانداری یزد است.

وی پیگیری یک سری طرح‌های خطرپذیری سیل، زلزله و گرد و غبار از دیگر برنامه‌های در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان دانست و بیان کرد: علمی بودن برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی با رشته‌های مرتبط یکی از رویکردهای جدی برنامه‌ریزی و اجرایی ستاد مدیریت بحران است.

هادی‌نسب در ادامه با بیان این که امکانات دولتی به تنهایی جوابگویی نیازهای بحرانی نخواهد بود، گفت: مشارکت با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سازمان مردم نهاد از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: مدیریت بحران دستگاه نظارتی است که کار ستادی انجام می دهد و ۱۴ کارگروه زیرمجموعه این اداره کل  در راستای پایین آوردن مخاطرات طبیعی اقدام می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارزیابی مجموعه بحران را وابسته به میزان دغدغه مدیران در زمان بحران دانست  و تصریح کرد: پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی، ‌چهار هدف مجموعه مدیریت بحران در راستای کاهش تلفات احتمالی در مواقع بحرانی است.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین و تنظیم سند آموزشی مدیریت بحران توسط ستاد استانی در یزد خاطرنشان کرد:‌ طبق هماهنگی های انجام شده این طرح  به عنوان پایلوت در کشور فعالیت می کند.

هادی نسب با بیان این که در راستای اجرای طرح آموزشی،‌ برای پنج سال آموزش اقشار مختلفجامعه در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ، ۵۵ درصد مردم استان یزد تحت پوشش آموزش‌های مدیریت بحران قرار گرفتند و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد افراد جامعه با مخاطرات آشنا هستند،‌ اظهار کرد: آموزش همگانی آشنایی با مخاطرات از جمله برنامه های جدی در دستور کار ستاد مدیریت بحران در استان یزد است.

مدیر کل بحران استان یزد در پایان خاطرنشان کرد:‌ استان یزد استان معین استان‌های خراسان رضوی،‌فارس، کرمان و همدان است و بیشترین توان خود را برای ارائه خدمات بهتر در زمان نیاز به کار می گیرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی چهار عامل اصلی مدیریت بحران است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات