ایران اسلامی به گستردگی همه داشته هایش مورد تهدید دشمنان است

ایران اسلامی به گستردگی همه داشته هایش مورد تهدید دشمنان است
بازدید 104 زمان 2016/12/25 کد خبر 3383

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در نشست شورای اداری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود : شرایط ایجاب می کند هر فردی که در هر حوزه ای قرار دارد به عنوان مرزبان در حوزه کاری خود عمل کند.

وی اظهار کرد : چنانکه کسانی که امروز مرزبان حوزه فرهنگی کشور هستند باید توطئه های دشمن را در این بخش رصد کرده و از حوزه خود ، ارزش های انقلاب ، نظام ، فرهنگ پاسداری کنند.

وی ادامه داد : در حوزه اقتصادی هم باید شرایط اقتصادی را مرزبانی کرد زیرا دیگر مرزهای ما فقط گمرکات نیست و همه کسانی که در نظام های مالی ، پولی و بانکی ، بخش های تولید، صادرات و واردات فعال هستند باید ضمن اشراف به شرایط خود، تهدیدها را رصد کنند و به نوعی تهدیدات را پیش بینی، پیشگیری ومتناسب با آن در جای خود برخورد مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای یک مسئول و مدیر در هر بخشی برنامه ، چشم انداز ،اعتبارات، ابزار کار، نیروی انسنانی و ساختار بسیار مهم است افزود : در این میان ۷۰ تا ۸۰ درصد کار و موفقیت در آن سهم مدیریت و ۲۰ تا ۳۰ درصد سهم بقیه موارد است .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید به نقش محوری مدیریت در موفقیت و عملکرد موثر افزود : جریان مدیریتی که در استان و کشور وجود دارد می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

وی اظهار کرد : نگاه یک مدیر انقلابی می تواند بسیاری از مواردی که امکان تحقق آنان در شرایط عادی وجود ندارد را به سرانجام برساند و منشاء برکات زیادی باشد.

وی با اشاره به نقش مدیریت انقلابی برای شکل داشتن و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید تکانه هایی که می تواند کشور را دچار مشکل کند با مدیریت انقلابی و بهره گیری از ظرفیت های علم و دانش و فناوری و نیز توان نظام و مردم به حداقل رسانده و شرایط مصون و مقاوم ایحاد کنیم .

وی ادامه داد : امروزبسیار مهم است که مدیران ما در عرصه مدیریت از فرصت های در اختیار برای فعالیت و خدمتگزاری و گره گشایی نهایت استفاده را برده به ویژه در خراسان رضوی و مشهد که وجود بارگاه منور رضوی این مسئولیت را مضاعف می کند .

وی با اشاره به اینکه خدمت و مدیریت در نظام ما با سایر نظام ها تفاوت های ماهوی دارد، افزود : از جمله این وجوه تمایز اخلاق مداری و توجه به خدا، نوع نگاه به مردم که مبتنی بر دوستی ومحبت به آنان است و اعتماد بی تردید مردم و نظام به هم است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود : وجود روحیه انقلابی و بسیجی که در پرتو آن نوعی از خلاقیت و نوآوری نهادینه شود ضروری است زیرا در کشور ما کار مدیریتی با توجه به اینکه همواره شرایط خاص و توام با تهدیدها و تحریم ها و فشارهای خارجی و دشمنان را داشته ایم بسیار دشوار و متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه درچهار دهه از انقلاب به طور دائم با توطئه های دشمنان انقلاب و نظام مواجه بوده ایم ، گفت : امروزدیگر زمان آزمون و خطا برای مدیریت کشور نیست شاید برخی اقدامات و عملکردها از نوجوان ۱۵ ، ۱۶ ساله قابل اغماض باشد اما از یک فرد ۳۷ ساله پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد : امروز نیازمند نوعی مدیریت دانش هستیم و باید امروز تجربه و اندوخته قابل توجهی که در مدیریت کشور وجود دارد در سایه دانش روز به نسل های بعد منتقل کرد.

وی با بیان اینکه آسیب ها از جمله حاشیه نشینی از جمله معضلات شهرهاست ،عنوان کرد : در این مباحث طی سال های گذشته نگاه ما نگاه به آینده نبوده و فقط در فکر حل آنی مساله بوده ایم مثل برخی از وام هایی با عنوان مشاغل زودبازده پرداخت شد و صدمات زیادی در کشور ایجاد کرد در حالی که در موضوع آسیب ها با یک نگاه مدیریتی بسیجی وار و انقلابی بسیاری از مسائل و مشکلات را می توان حل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود : نگاه مدیریتی ایجاب می کند نیاز مشهد و شهروندان و استان خراسان رضوی شناسایی و پاسخ داده شود.
وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی محور تولید ملی است ، گفت : تولید ملی بدون سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق بی فایده است در واقع امروز باید نیازها شناسایی و پیگیری شود و رفع نیازها می تواند بسیاری از مشکلات و آسیب ها را کاهش دهد..

وی در بحث آسیب های اجتماعی هم وجود نگاهی جامع و انقلابی و مبتنی بر دانش را عاملی در گره گشایی از بسیاری از این معضلات خواند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشترین مراجعات و درخواست ها به استان قدس رضوی نیاز به اشتغال است، افزود : توان آستان قدس رضوی هم خیلی گسترده نیست چنانکه در جریان تشکیل مجامع عمومی این شرکت ها، مشخص شده اکثر آنها زیان ده هستند.

وی با بیان این اینکه آستان قدس رضوی ثروت دارد اما به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور و اقتصاد نقدینگی در اختیار ندارد ، اظهار کرد: در این راستا باید همه بخش ها ورود یافته و در سایه تعامل و هماهنگی همه این مسائل شناسایی و اقدام موثر شود.

وی با اشاره به اینکه مساله نگاه به محرومان و فقرا ،اشتغال و رفع محرومیت است ، افزود: باید همه با هم در رفع فقر و محرومیت اقدام کنیم و آنچه که می تواند مشکل اساسی را حل کند اقتصاد مقاومتی، سامان دادن نظام پولی، واردات و صادرات، نظام بانکی و مانند آن است و آستان قدس نیز بنا دارد در کنار سایر بخش ها در این خصوص اقدام کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به رویداد مشهد ۲۰۱۷ هم گفت : در کنار همه اقدامات عمرانی و بهسازی باید اساس کار مبتنی بر محوریت کار فرهنگی باشد .

وی افزود : باید نسبت به تحرک در جهان اسلام اقدام شود تا پیام مشهد را در گستره منطقه ای و جهانی انعکاس داد که این امر این نیازمند برنامه ریزی است و ما هم آن چه در توان داریم در گسترش معارف اسلام به جهان به میدان می آوریم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ایران اسلامی به گستردگی همه داشته هایش مورد تهدید دشمنان است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات