ایران یکی از امن‌‌ترین کشورهای خاورمیانه برای مسیحیان است

ایران یکی از امن‌‌ترین کشورهای خاورمیانه برای مسیحیان است
بازدید 119 زمان 2016/12/26 کد خبر 3389

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران به مناسبت جشن‌های سال نوی میلادی و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران به مناسبت جشن‌های سال نوی میلادی و آرامش موجود در ایران برای ادیان مختلف نوشت: ایران یکی از امن ‌ترین مکان‌ها در خاورمیانه برای مسیحیان است.

این رسانه نوشت: با وجود خروج مسیحیان از ایران، جامعه مسیحیان در کنار یهودیان و زرتشتیان براساس فرمان آیت الله العظمی روح الله خمینی (رهبر فقید انقلاب ایران) به رسمیت شناخته شده و حمایت می‌شوند.

این رسانه فرانسوی با اشاره به جنب و جوش راحت شهروندان مسیحی مقیم پایتخت برای برگزاری با شکوه جشن‌های کریسمس به سخنان دیگر شهروند تهرانی اشاره می‌ کند.

صاحب یک فروشگاه مواد غذایی گفت: جامعه مسیحیان ایران هرگز با محدودیت از سوی مقام‌های ایران مواجه نیستند.

وی در این زمینه با بیان این‌که ارامنه دوشادوش دیگر ایرانی‌ها در جریان نبرد هشت ساله تحمیلی در دهه هشتاد میلادی جنگیدند، گفت: ارامنه ۴۰۰ سال است که اینجا هستند. آن‌ها جایگاه رفیعی برای ما دارند. بین سی تا سی و پنج شهید از ارامنه تنها در محله ما هستند.

خبرگزاری فرانسه در خاتمه این گزارش به سراغ «رمزی گارمو» سر اسقف اعظم آشوری‌های ایران در پایتخت رفت.

وی نیز با توضیح تاریخچه‌ای از حضور آشوری‌ها در ایران با اشاره به امنیت موجود در این کشور برای ادیان مختلف گفت: از این‌که در این منطقه خسته از جنگ، ایران مرکز صلح است، شکرگزار است.

وی افزود: خدا را شکر که واقعا در صلح و امنیت هستیم اما همسایگان ما در غم،اندوه و خشونت زندگی می ‌کنند. ما امشب برای آن‌ها دعا می‌کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ایران یکی از امن‌‌ترین کشورهای خاورمیانه برای مسیحیان است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات