فرآورده های مرغی را مصرف کنید

فرآورده های مرغی را مصرف کنید
بازدید 130 زمان 2016/12/26 کد خبر 3393

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار قزوین در جلسه پدافند بیولوژیک …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار قزوین در جلسه پدافند بیولوژیک مقابله با آنفولانزای طیور گفت : به شهروندان اطمینان می دهیم  مرغ و تخم مرغ موجود در بازار مورد تایید دامپزشکی است و مردم می توانند بدون هیچ مشکلی آنرا مصرف کنند.

سید سعید شاهرخی افزود : اقدامات ویژه ای برای کنترل این بیماری در سطح استان انجام شده است و این روند تا ریشه کن کردن همه عوامل بیماری زا  ادامه دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار همچنین گفت : سه شهرستان درگیر این بیماری شده اند که در شروع امر فرمانداران با همکاری دامپزشکی استان اقدامات موثری را انجام دادند وهم اکنون شرایط کاملا تحت کنترل است .

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین هم در این جلسه در رابطه با مصرف  مرغ و تخم مرغ گفت : محصولاتی که زیر نظر دامپزشکی تولید می شود هیچگونه نگرانی برای مصرف آنها وجود ندارد .

بهمن نقیبی از هم استانی ها خواست : از خرید پرنده های زنده خصوصا آنهایی که بهه صورت دوره گردی عرضه می شوند خودداری کنند و در صورت مشاهده تلفات در اسرع وقت به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

وی افزود:  مورد جدیدی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان گزارش نشده است .

نقیبی همچنین از کنترل ۴۸ ساعته کانون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آبیک خبر داد .

نقیبی گفت : به محض دریافت اولین مورد تلفات ، بلافاصله همکاران در محل حضور پیدا کردند وپس از اخذ نمونه های لازم  و ارسال به آزمایشگاه مرجع در استان قزوین و تهران ، اقدامات لازم برای معدوم سازی انجام شد.

نقیبی افزود : ظرف ۴۸ ساعت کل کانون را مهار و پرنده های مبتلا دفن شد و در حال حاضر بیماری به لحاظ کلی  مهار شده است .

وی با اشاره به اهمیت تولید مرغ و تخم مرغ در استان اضافه کرد : مرغداران باید اقدامات امنیت زیستی را تا حد اعلا رعایت کنند تا موارد جدیدی از بیماری را در طیور صنعتی نداشته باشیم .

نقیبی افزود: همچنین منع ممنوعیت شکار همچنان به قوت خود باقیست و مصرف گوشت شکار و همچنین خود شکار اکیدا ممنوع است .

مدیر کل دامپزشکی استان افزود : آنفولانزای فوق حاد پرندگان بدون داشتن علائم بالینی باعث بروز تلفات می شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه فرآورده های مرغی را مصرف کنید

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات