بزرگترین تهدید امروزه تهدیدات سایبری است

بزرگترین تهدید امروزه تهدیدات سایبری است
بازدید 262 زمان 2016/12/26 کد خبر 3401

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، در همایش پدافند غیر عامل با محوریت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، در همایش پدافند غیر عامل با محوریت ارتقا امنیت اطلاعات هویتی در سالن اجتماعات ولایت اداره کل ثبت احوال کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: پدافند غیر عامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است که از درون ما را مصون می‌کند و مصون سازی باید در کالبد و زیرساخت جامعه و دستگاه های دولتی و نظام مدریتی اجرا شود.

سلاجقه بیان کرد: ما به عنوان دستگاه دولتی در بحث پدافند غیر عامل دو وظیفه داریم، اول اینکه هر کس باید در هر شرایطی وظایف خود را انجام دهد . موضوع دوم فرهنگ سازی است و باید تلاش کنیم که آحاد جامعه با پدافند غیرعامل آشنا شوند که بهترین مکان شروع خانواده دولت است.
بزرگترین تهدید امروزه تهدیدات سایبری است
سلاجقه افزود: پدافند غیر عامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و اجرای آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران می گردد و از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش می دهد.

وی به ارتباط پدافند غیر عامل بامصون سازی اشاره کرد و گفت: مصونيت یعنی در امان بودن از تهدیدات نظامی، پزشکی، سایبری،شیمیایی، پرتوی و دیگر حوزه­های تهدید و غیره و به زبانی دیگريعني مجهز شدن به یکسری از امکانات و وسایل و داشته­ ها که در مقابل تعدی و تعرض و تهدید دیگران ما را محفوظ و در امان بدارد که این امر بایستی در کالبد کشور، در جامعه و در دستگاه­ها اتفاق بیافتد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان درادامه با تاکید بر مصون سازی در مقابل تهدیدات، گفت: تهدیدات یعنی نقشه و خواست دشمن برای ضربه زدن به ما که تا سال ۱۹۹۵ تهدیدات صرفا نظامی بود اما از آن زمان به بعد تهدیدات غیرنظامی اضافه شده است زیرا هزینه تهدیدات نظامی برای دشمن بالاست اما هزینه تهدیدات غیر نظامی برای دشمن پائین است و خسارت آن برای ما بالاست .

پیمان سلاجقه بر ضرورت مجهز شدن به یک سری داشته ها در پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: برای مصون سازی نیاز به امکانات و تجهیزات است که بتوان در مقابل تهدیدات دشمن مصون بود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بزرگترین تهدید امروزه تهدیدات سایبری است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات