آمار کشته‌شدگان و مجروحان ناشی از حوادث بالا است

آمار کشته‌شدگان و مجروحان ناشی از حوادث بالا است
بازدید 663 زمان 2016/12/26 کد خبر 3403

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملامیر مسعود حاج رستم در گفت‌وگو با اظهار داشت: با توجه به وضعیت اشتغال نامناسب در استان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملامیر مسعود حاج رستم در گفت‌وگو با اظهار داشت: با توجه به وضعیت اشتغال نامناسب در استان اصفهان هیچ کارفرمایی قبول نمی‌کند تا افراد از کار افتاده ناشی از حوادث را به کار گیرد.


وی بیان داشت: در زمینه ایمنی آمار دقیقی وجود ندارد و اقداماتی که در این باره انجام می‌شود به صورت جزیره‌ای است و درآن آینده نگری و آینده اندیشی به چشم نمی‌خورد.


رئیس اداره بازرسی کار اصفهان با اشاره به قدم‌های مثبتی که در خصوص پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار در خوانسار صورت گرفته است اظهار کرد: در واقع در کشور آمار حوادث بالا است و اطلاعاتی که در این زمینه ارائه می‌شود اطلاعات کاملی نیست.


وی با بیان این که در کشور متولی پیشگیری از حوادث نداریم گفت: این مسئله نشان دهنده آن است که در کشور برنامه مدون و کلان برای کاهش آمار حوادث پیش بینی نشده است، چرا که اگر برنامه ای وجود داشت تکلیف دستگاه ها در این حوزه مشخص بود.


حاج رستم افزود: این حق مردم است که زندگی همراه با امنیت بیشتر و شاخص رفاه اجتماعی بالاتری داشته باشند.


وی یکی از خطرات بزرگ برای مردم را گازکشی شهری عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از حوادث ناشی از گازکشی شهری متوجه افراد سالمند است و هر چه سن افراد افزایش می یابد، تاسیسات گرمایشی نیز فرسوده‌تر می شود و کیفیت دستگاه ها نیز به مرور زمان کمتر کنترل می شود.


رئیس اداره بازرسی کار اصفهان اظهار کرد: اگر با نگاه مسئولانه‌تر به موضوع ایمنی نگاه کنیم باید هر یک از ما درباره مسئله ایمنی خودمان را مسئول بدانیم چرا که در وهله اول برای حفظ خانواده خود مسئول هستیم.


وی با اشاره به نحوه عملکرد کارفرمایان و پیمانکاران در حوزه ساختمان سازی افزود: افرادی باید وارد مباحث ساختمان سازی شوند که علاوه بر کارآمدی، وظیفه و مسئولیت کار را بپذیرند تا در صورت بروز حادثه پاسخ گو باشند.


حاج رستم همچنین به تشکیل کارگروه و کمیته‌های مربوط به جامعه ایمن نیز اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این کارگروه و کمیته‌ها آن است که برنامه‌ای که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی به دنبال پیشگیری از بروز حوادث باشند ترتیب داد شود.


وی با تاکید بر وجود یک نماینده و رابط ایمنی در هر یک از دستگاه ها تصریح کرد: اگر ارتباط با نمایندگان جامعه ایمن بیشتر شود از تعداد حوادث در کشور نیز کاسته خواهد شد.

منبع : مهر


خبر های مشابه آمار کشته‌شدگان و مجروحان ناشی از حوادث بالا است

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات