۹ دی روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود/تجلی قدرت لایزال حضرت حق از مجاری طبیعی و به شکل معجزه آسا را “یوم الله” می گویند

۹ دی روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود/تجلی قدرت لایزال حضرت حق از مجاری طبیعی و به شکل معجزه آسا را “یوم الله” می گویند
بازدید 244 زمان 2016/12/29 کد خبر 3464

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در تجمع بزرگ گرامیداشت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در تجمع بزرگ گرامیداشت هفتمین سالروز حماسه عظیم «۹دی» طلاب و ائمه جماعات تهران که صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: ۹دی روز اظهار ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) و پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت و روز میثاق با ولایت و بصیرت بود که جلوه قدرت حضرت حق به نمایش گذاشته شد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: مردم در این روز دشمن شناسی و دشمن ستیزی خود را به نمایش گذاشتند. این روز مبنای بصیرت، میثاق و پیوند امت با امام راحل و جانشین ایشان بود. با این مبنا مشخص می‌شود مردم با حساسیت از انقلاب و نظام و ولایت دفاع کردند و دشمنان را حیرت زده کردند. این روز با بخشنامه نبود بلکه با دشمن شناسی و احساس مسئولیت بود که باید برای همیشه به عنوان حماسه گرامی داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تهدید و تلاش کرده اما نتوانسته کاری را از پیش ببرد. چون ملت ایران یک ملت قدرتمند با مؤلفه‌های ایمان به‌ خدا، دین، فقه، امام و رهبری بصیرت آفرین، مردم با بصیرت و اهل خطر کردن در عرصه‌های اجتماعی است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: روحیه آمادگی در مقابل خطر مؤلفه مهم قدرت ایران است. یک نویسنده مصری با تحلیلی درباره رابطه مصر با اسرائیل و قطع ارتباط ایران با این رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسید که ایران در منطقه با اتکاء به خدا به قدرتی فرامنطقه ای تبدیل شده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمن به دنبال تضعیف عناصر قدرت است. بعد از انتخابات سال ۸۸ که رأی خوبی أخذ شد دشمن توطئه کرد تا شیرینی را در کام ملت تلخ کند. دشمن با احساس اینکه می‌تواند اهدافش را در کشور پیش ببرد وارد کار شد. از ناحیه کسانی که رأی نیاوردند موضوع تقلب اعلام شد و این مسئله برای ایجاد تردید در دل مردم انجام شد.

وی تصریح کرد: در اولین جلسه‌ای نمایندگان کاندیدها با رهبری داشتند،‌ هیچ سندی دال بر تقلب ارائه نشد. معلوم شد مسئله تقلب اسم رمز کشاندن مردم به خیابان بود چراکه تقلبی در کار نبود. کسانی دچار تردید شدند و دشمن سوار بر این جریان‌ها شده بود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: رهبری در نماز جمعه فرمودند اردو کشی خیابانی را کنار بگذارید چون دشمن درصدد ضربه زدن است، شما به آنها فرصت ندهید. به نصیحت رهبری گوش ندادند دیدیم که انتخابات بهانه بود و مقدستات را زیر پا گذاشتند و به مقدستات جسارت ردند و مسئله دشمنی با دین را مطرح کردند. امروز مسئله یک حزب و دولت نیست.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: در فتنه ۸۸ نشانه‌های کودتاهای مخملی را کاملا دیدیم. جریانی در داخل با بهانه کردن انتخابات به اعتماد و اعتقاد مردم لطمه زدند. بصیرت مردم پادزهر این فتنه شد.

وی تاکید کرد: هواپرستی و خودخواهی اساس شکل گرفتن فتنه بود، می‌خواستند بر جمهوریت نظام لطمه بزند. کسانی خودشان را پشت خط امام(ره) مخفی کردند در صورتی که خط امام شاخص دارد و شاخص آن دشمن شناسی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: وظیفه امروز دفاع از حقوق مردم و خدمت‌گذاری خالصانه است. نهضت خدمت‌رسانی به محرومان که رهبر انقلاب پرچمدار آن است. سختی زندگی آن است که انسان بینش نداشته باشد. آنچه تداوم انقلاب را تضمین کند، فقط بصیرت است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: اگر دشمن انقلابیون جهان را به بند بکشد به‌هیچ وجه نمی‌تواند حرکت انقلابی را به حصر بکشد. امروز مقاومت مردم یمن، عراق، سوریه نشان داد بصیرت و مقاومت دشمن را به استیصال کشیده است. دیروز با مقاومت آزادی خرمشر، امروز حلب و فردا به لطف خدا آزادی قدس را رقم خواهیم زد.
 
وی گفت: امروز ملت ایران خطاب به امام حسین(ع) می‌گویند اگر آن روز کسی شما را یاری نکرد، امروز ما آمده‌ایم بگویم لبیک یا امام حسین(ع) و همچنین به نائب حضرت مهدی (عج) می‌گوییم لبیک یا «خامنه ای».

وی گفت:‌ مجاهدات بزرگ که جهاد کبیر است مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفته است، نکته شاخص آن دست دوستی ندادن به دشمنان دین است. امروز اگر دشمن سخن و موضع او شناخته نشود و در آنکه او دشمن است تردید شود، خطر است. مذاکره آری اما مذاکره کننده باید خشمن دشمن در دل داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: فتنه امروز رواج دادن اعتماد به آمریکا است. فتنه امروز، فتنه تهی کردن جمهوری اسلامی از سیرت خود که اقتدار ملی، اعتماد به نفس و خودباوری است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۹ دی روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود/تجلی قدرت لایزال حضرت حق از مجاری طبیعی و به شکل معجزه آسا را “یوم الله” می گویند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات