پایان فاز نخست توانمند سازی پتروشیمی ها در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران

پایان فاز نخست توانمند سازی پتروشیمی ها در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران
بازدید 138 زمان 2016/12/31 کد خبر 3480

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سومین دوره آموزشی و تمرین ستادی پدافندغیرعامل شرکتهای پتروشیمی که با حضور ۱۵۰ …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سومین دوره آموزشی و تمرین ستادی پدافندغیرعامل شرکتهای پتروشیمی که با حضور ۱۵۰ نفر از مدیران، مسئولین و کارشناسان شرکتهای پتروشیمی این منطقه برگزار شده بود با برتری شرکت پتروشیمی بندرامام به پایان رسید. 

این دوره سه روزه که در آن ۱۵۰ نفر از شرکتهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حضور داشتند، طی یک مراسم رسمی به کار خود پایان داد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این مراسم که در روز ملی صنعت پتروشیمی برپاشد، طی سخنانی، پتروشیمی را صنعتی ارزش آفرين و مؤثر در اقتصاد توصیف کرد كه باعث توسعه ی آینده کشور می شود و لذا بایستی در آن ضمن ایجاد ارزش افزوده ی بیشتر، از خام فروشی پرهیز کرد. 

سیدامید شهیدی نیا، همچنین با تاکید بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل، گفت: سازمان منطقه ويژه به عنوان فرماندهي ارشد در حوزه‌هاي HSE، پدافند غيرعامل و مديريت بحران منطقه سعي دارد با برنامه‌ريزي و انجام اقدامات لازم در تقويت اين حوزه تلاش نمايد. 

وی، از مجریان دوره و همکاران سازمان منطقه ویژه در برگزاری این دوره تقدیر کرد و در خصوص ضرورت برگزاری این دوره خاطر نشان کرد: از مدت‌ها قبل با توجه به گسترده شدن حوزه تهديدات به واسطه تغييرات و رويدادهاي منطقه‌اي و نيز موقعيت منطقه ويژه از ديدگاه استراتژيك اقتصادي و صنعتي و نيز همجواري با مراكز جمعيتي و الزام استقرار يك نظام پايش و مديريت بحران مبتني بر مخاطرات و تهديدات مفروض، ضرورت توجه به این مقوله محسوس بود. فرمانده ارشد HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، موفقیت این دوره ها را براساس بازخوردهای دریافت شده بیش از انتظار ارزیابی کرد و در باره هدف برگزاری دوره گفت: ايجاد حس ضرروت توجه جدي به مقوله الزامات پدافند غيرعامل و رسيدن به يك ادبيات مشترك آن هم در قالب فضاي بحث و تبادل نظر و رسيدن به اجماع هدف اصلی این دوره بود. 

وی همچنین ايجاد يك فضاي همدلي بين ستاد مديريت بحران شركت‌ها، منطقه و شهرستان آن‌هم در قالب و چارچوب بسيار منظم اداري و تمرين سازماندهي گروهي تحت يك فرماندهي را به عنوان دیگر هدف آن عنوان کرد و افزود: لزوم توجه به نظم و ايمني به عنوان زيرساخت جلوگيري از شكل‌گيري مخاطرات فرآيندي و صنعتي انسان‌ساخت و نيز لحاظ نمودن ملاحظات امنيتي و آمادگي براي مقابله با تهديدات در قالب نگاه پدافند غيرعامل و مديريت بحران نيز اهداف اصلي اين دوره بودند. 

شهیدی نیا، در خصوص طرح توانمند سازی شرکتها در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران گفت: این طرح در سه فاز طراحی شده است که هم اکنون شاید مراسم اختتامیه ی فاز اول آن هستیم؛ در این فاز به دنبال آن بوديم كه با ارائه چارچوب تهديدات نسبت به بررسي آسيب‌پذيري‌هاي منطقه و مرور نقاط ضعف و قوت عملياتي در شرايط بحراني تبادل نظر نماييم. 


وی افزود: در فاز دوم با توجه به نتايج تجزيه و تحليل‌هاي انجام شده فاز اول، شرکت‌ها می‌بایست با توجه به تهديدات از طریق ارزیابی دارایی‌هاي كليدي، آسیب‌پذیری‌های موجود در واحد صنعتی خود را شناسایی نموده و براساس آن طرح‌هاي مقابله و مواجهه در قالب سناریوهای مرتبط با اشکال تهدیدات را تدوین نمایند و در فاز سوم جهت ایجاد آمادگی برای مقابله با پیامدهای تهدیدات از طریق طرح‌های مقابله تدوين شده نسبت به برگزاری رزمایش‌های متناسب با شرایط فنی واحدهای صنعتی اقدام می شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در یک جمع بندی کمی از سه دوره ی برگزار شده اعلام کرد: در مجموع سه دوره کارگاه آموزشی و تمرین ستادی پدافند غیرعامل که با همکاری دانشگاه امام حسين(ع) و سازمان پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، ۴۱۵ نفر از ۳۰ شرکت در قالب ۱۸ تیم به صورت شبانه روزی و با حضور مدیران عامل شرکتها بعلاوه ۱۴ نفر از مديران ستاد بحران شهرستان ماهشهر به رياست فرماندار شهرستان بندرماهشهر شرکت داشتند. 

در این مراسم که دکتر جدی، مجری دوره، فرماندار شهرستان بندرماهشهر و مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی به عنوان نماینده ی شرکت کنندگان سخنرانی کردند، شرکت پتروشیمی بندرامام لوح تقدیر خود را از مدیران حاضر دریافت کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پایان فاز نخست توانمند سازی پتروشیمی ها در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات