برگزاري نخستين همايش هم انديشي روساي پدافند غيرعامل و مديريت بحران صنعت نفت در پالايشگاه نفت بندرعباس

برگزاري نخستين همايش هم انديشي روساي پدافند غيرعامل و مديريت بحران صنعت نفت در پالايشگاه نفت بندرعباس
بازدید 197 زمان 2016/12/31 کد خبر 3482

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اين همايش با هدف تشريح و استخراج الزامات طرح جامع مديريت بحران و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اين همايش با هدف تشريح و استخراج الزامات طرح جامع مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت ملي پالايش و پخش كشور با حضور معاون انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور برگزار و نمايندگان شركتها نظرات خود را در رابطه با طرحهاي پدافندي و اجراي طرح ارائه كردند.

بر اساس اين گزارش طرح جامع مديريت بحران و پدافند غيرعامل به عنوان يك طرح مفهومي، نخستين طرح ملي در راستاي دستيابي به مجموعه اي از راهكارهاي مستمر و انعطاف پذير و پيش بيني اقدامات پدافند غيرعامل به منظور كاهش آسيب پذيري و استمرار توليد است كه به صورت آزمايشي در شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي اجرا مي شود.

معاون انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور در اين همايش با اشاره به گستردگي تاسيسات شركت ملي پالايش و پخش گفت: شناخت آسيب پذيري ها در مقابل تهديدات از وظايف مهم پدافند غير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي است.

وی افزود: هر چند پدافند غيرعامل در شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي يكي از زيرشاخه هاي HSE است اما بايد دقت شود كه ديدگاه پدافند غير عامل بسيار بالاتر و گسترده تر از حداقل هاي ايمني و يك نگاه ايمني و امنيتي است.

ایشان با اشاره به وجود تهديدهاي سايبري و همچنين تحريم از سوي دشمنان نظام و مديريت توليد و ذخيره سازي مناسب سوخت تصريح كرد: پدافند غيرعامل بر روي كنترل صنعتي و سرمايه گذاري هاي لازم در راستاي تقويت بيشتر برنامه هاي پدافند غيرعامل تاكيد دارد.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس نيز در اين همايش گفت: پيشگيري از بروز حادثه هدف اصلي پدافند غيرعامل است.

مهندس نامور با اشاره به اهداف همايش هم انديشي روساي پدافند غيرعامل و مديريت بحران صنايع نفتي گفت: انتقال تجربه و استفاده از اطلاعات شركت ها در اين زمينه و نقش اين هم انديشي در پيشرفت پروژه ها از هدف هاي مهم اين همايش است.

وي افزود: بايد با همدلي و خرد جمعي به گونه اي برنامه ريزي كرد كه كمترين صدمه به نيروي انساني به عنوان مهمترين سرمايه شركت ها وارد شود و همچنين از خسارت رسيدن به تجهيزات نيز پيشگيري كرد و لازمه آن بستر سازي  با  استفاده از فرهنگ سازي، آموزش و مشاركت همه كاركنان است.

مدير عامل شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: با استفاده از اصول پدافند غيرعامل بايد آمادگي جسمي و ذهني در كاركنان فراهم شود تا در مواقع بحران به ويژه در صنايع استراتژيك مانند پالايشگاه كه تاثير مستقيم بر جامعه دارند بتوان بحران را كنترل كرد.

مهندس نامور افزود: با انديشه و تفكر، فرهنگ سازي ، مشاركت كاركنان مي توان پتانسيل هاي خطر را شناسايي كرد و بحران را كنترل كرد و خسارت را به حداقل رساند و مهمتر اينكه در كمترين زمان به شرايط عادي بازگشت.

وي در اين همايش با اشاره به طرح هاي پدافند غيرعامل در شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: مقاوم سازي واحدهاي عملياتي، ساخت مخازن ذخيره سازي جديد، برگزاري ۲۸ مانور در يك سال گذشته، انعقاد تفاهم نامه همكاري مشترك با شركت هاي نفتي منطقه، استقرار سامانه مديريت امنيت اطلاعات( ISMS )، آماده سازي طرح افزايش ضريب امنيتي مركز كنترل شبكه بخشي از برنامه هاي پدافند غير عامل در پالايش نفت بندرعباس است.

بر اساس اين گزارش در ادامه اين همايش طرح ها و اقدامات شركت پالايش نفت بندرعباس در حوزه پدافند غيرعامل به عنوان الگوي برتر در بين شركت هاي پالايشي تشريح و الزامات ضروري در راستاي ارتقاء فعاليت هاي مربوط به حوزه پدافند غيرعامل و مديريت بحران شركت ها تصويب شد.

در ادامه اين نشست كارگروه تخصصي كميته پدافند غيرعامل و مديريت بحران چهار شركت اصلي وزارت نفت با حضور معاون HSE و پدافند غيرعامل وزارت نفت در خصوص روند فعاليت هاي پدافند غيرعامل و مديريت بحران برگزار شد. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برگزاري نخستين همايش هم انديشي روساي پدافند غيرعامل و مديريت بحران صنعت نفت در پالايشگاه نفت بندرعباس

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات